Az évet idén is autóversennyel zárja a Tim Gábor – Timár Tamás ralipáros.

  1. Szilveszter Rallye
    Tim Gábor – Timár Tamás
    Peugeot 208 R2
    2018.12.27-29

December 27-29-én kerül megrendezésre a 20. Szilveszter Rallye a Hungaroring területén, ahol ők tiszteletüket teszik most egy Peugeot 208 R2-vel.

Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdem a verseny előtt.

A sikeres Mikulás rali után kis pihi és irány a Hungaroring. Korábban indultak már ott egy Nissan volánja mögött a fiaid, most egy oroszlánt kell majd megszelídíteni. Miért is a Peugeot és nem az Adamka?
– Miért is Peugeot? Murván próbáltuk a gépet, és jónak bizonyult. Egyes szempontból stabilabb, és erősebb autó. Ezek mellett vannak hátrányai, ami, például az Iseum rally-n nem előny. Viszont csak két murvás verseny van, így aszfalton való viselkedése is érdekel. Ezért gondoltam, hogy pont a szilveszter rally az, amelyen ki lehet próbálni a 208-ast, hogyan is viselkedik. Arra számítottunk, hogy a tavalyi pályákkal hasonlítjuk össze, de ez megdőlt. Nem baj, a többiekkel fogjuk összehasonlítani. Nagy kockázatot nem fogunk vállalni, mert nincs értelme. Viselkedéskutatás lesz a hangsúly. Ám az idei A6-ban nyert autó elvileg a legjobb az első osztályba is, ezért gondolom, hogy némi dobogóféle sem áll távol tőlünk. Bár a 29 induló páros, azért nagyon népes tisztelettel kezelendő mezőny az biztos.

Több mint ötven kilométer vár rátok a két nap alatt, plusz lesz tesztnap is számotokra. Mi is a cél ezen a versenyen?
– Tesztre is azért fizettünk be, mert ki kell tapasztalni a Peugeot viselkedését. A versenyen pedig, mi lesz a vége? Nem tudom! Jósolgatás nem illik, pláne saját magunkról, de megteszünk mindent, ami nem nagy kockázatot jelent. Van egy apró célunk, hogy ne aludjunk be az elején. Kb. a titkos recept ennyi.

Most merőben más pálya és más autó áll a rendelkezésedre a versenyzőidnek. Mit gondolsz az előző versenyből tudnak-e tapasztalatot áthozni a mostanira?
– Hozzáállásunk a Mikulás Rallyéval egyezik. Nagyjából minden R2-es autó elvileg hasonló. De csak nagyjából. Ha ültél az egyikbe, már hozzá is lehet szokni hamar a többihez. Úgy lehet menni, mintha, már ültél volna benne. Megyünk minden jelentősebb kilométert felmutató versenyen, hogy a rutin nőjön. Gyűjteni kell a tapasztalatokat. Hasznos, minden verseny kilométer. Több autóval, több kilométert a végcél!

Végül is, ez egy év végi örömautózás, ami persze ismét éles tréningnek szánjuk, bekalibrálva magunkat a többiekhez képest!

Rövidesen kiderül. Gyertek el, és ígérem a nézők is jól fognak szórakozni!

Partnereink segítségét köszönjük: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft., Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft., Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu.

Üdv! Farkas Kálmán csap.vez.

– Hajósi Miklós –

  • Ezüstérem a Mecsek Rallyn

    Az 53. Mecsek Rally sajna hamar véget ért a Tim Gábor- Timár Tamás párosnak, mint gondoltá…
  • Teljesítettük a tervet!

    Az előkelő második helyen ért célba az M6LOG Salgó Rallye2 versenyen a Tim Gábor – T…
  • Bronzérem a Fehérvár ralin

    Abszolút ötödik, és kategória harmadik helyet zsebelt be a Tim Gábor-Timár Tamás ralipáros…
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Az autósport története és magyarországi helyzete: múlt, jelen és jövő

Az autósport egyidős az autó feltalálásával. Az első versenyeket a 19. század végén rendez…