Három versenyzővel támad 2018-ban a Gender Racing

0

A hazai gyorsasági autósport legmeghatározóbb formula autós csapata az idei szezonban is nekivág az MNASZ He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és a CEZ az FIA Közép Európai Zóna Trófea sorozatnak melynek a nyitó fordulóját a hétvégén rendezik a Hungaroringen a WTCR Túraautó Világ Kupa betétprogramjaként.

A csapat idén ismét háromfősre bővült. A fiatal bajnokuk Rónai Tamás és Stern Roland mellett a formula autózásban újoncnak számító Hefler Róbert vezeti majd a csapat egyik Formula Renaultját aki eddig főleg a gokart és a szlalom szakágban bontogatta a szárnyait. Gender Tamás csapattulajdonos számára mindig is fontos szakmai küldetés volt a fiatal tehetséges versenyzők felkarolása, így remélhetőleg Robi személyében egy újabb sikeres formula autós versenyzőt nevelhet ki a Gender Racing.

Arról, hogy hogyan készültek az első futamra, és hogy milyen érzés lesz vajon a Hungaroringen többtízezer hazai autósport rajongó előtt versenyezni az alábbiakban kérdeztük a GRT versenyzőit:

Rónai Tamás

Egy nagy hosszú intenzív felkészülési időszak van mögöttem. Az idén egy teljesen új nagyon komplex felkészítő programot tudtam végig csinálni, aminek már most nagyon érzem a plusz pozitív hatásait. Ezt már az első idei edzésünkön is megtapasztalhattam, hogy rögtön miután fél év után először autóba ültem rögtön megtaláltam egy nagyon jó tempót, amit a köridők is visszaigazoltak. Az autó az maradt a tavalyi jól bevált Formula Renault. Nem titok, hogy a tavalyi év végétől Gender Tomi a csapatfőnökünk elképesztő energiát fektetett abba, hogy 2018-ra a csapattal kiléphessünk a nemzetközi porondra, sajnos nem rajtunk múlott, hogy ez még már csak egy kicsit várat magára. 2018-ban így ismét az a célunk, hogy a OB és a CEZ értékelésben minél több győzelmet arassunk és lehetőleg elhozzuk a bajnoki címet. Azon, hogy ez a nemzetközi porondra lépés még nem sikerült nem igazán kesergek, mert a csapat nyújtotta jelenlegi lehetőségek is nagyszerűek, hiszen továbbra is azt csinálhatom, amit a legjobban szeretek. Ráadásul a Gender Racing az nem csak egy egyszerű csapat számomra, hanem az elmúlt öt évben már a második családommá vált. Gender Tomi személyében lett egy olyan mentorom, akire az élet minden más területén is mindig számíthatok. Így természetes, hogy az adott lehetőségekhez mérten próbálom meg én is a maximumot kihozni a versenyzésből. Nagyon várjuk már a hétvégét, hiszen egyrészt ahogy néztük a nevezési listát nagyon jó erős kis formula autós mezőny lesz, másrészt mivel az OB és a CEZ bajnoki forduló a WTCR világkupa betétprogramja lesz, így biztosan nagy élmény lesz többtízezer néző előtt versenyezni a Hungaroringen. Szintén inspiráló, hogy lesz egy új csapattársam Rolandon kívül Hefler Robi személyében, akivel annak idején együtt kezdtük a gokartozást. Ő az idén töltheti az első teljes formula autós szezonját, nagyon sokat remélünk tőle és természetesen a jó csapatszellemben mindenben próbálunk neki segíteni, hogy minél sikeresebb legyen, de a pályán azért nyilván maximálisan a sportszerűség jegyében azért ellenfelek leszünk majd.

Stern Roland

Egy nagyon intenzív felkészülési időszak van mögöttem. A fizikai és mentális felkészüléshez Matics Zsolt Fit4Race programját választottam, ami egy nemzetközi, nyugodtan mondhatni Forma1-es szintű edzésprogram a versenyzők számára. Nagyon érzem ennek a pozitív hatásait, például néhány felesleges kilótól is sikerült megszabadulnom, de természetesen rengeteg dolog van, amit ennek köszönhetően a versenyautóban a vezetésben is kamatoztatni tudok! E mellett az autóm is megújult, számos új alkatrész és fődarab került bele, így maximálisan versenyképesen várja az első rajtot. Nyilván így negyven évesen az ember nem azért ül egy forma autóba, hogy eljusson az F1-be. Én az autósportban ezt a kategóriát tartom a legkomolyabb kihívásnak, ami a legnagyobb élményeket adja az autóversenyzésben, úgy, hogy nagyon komoly, összetett felkészültséget és tudást követel meg a versenyzőtől. Nagy kihívás az ebben élő tehetséges fiatal srácok között versenyezni és nagy öröm, ha néha gyorsabb lehetek náluk és felállhatok a dobogóra. Idén is az volna a fő cél, hogy a Formula Renault Kupában odaérjek év végén a dobogóra és lehetőleg legalább egy futamgyőzelmet is sikerüljön begyűjteni! A másik motiváció a csapat! Néhány éve kerültem barátságba Gender Tomival és ennek köszönhetően valósíthattam meg az álmomat, hogy forma autóval versenyezhessek. Ráadásul mindezt egy ilyen nagyon profi, maximalista, de mégis családias hangulatú csapatban, úgy, hogy az, biztos, hogy itt kezdtem a versenyzői pályafutásomat és itt is akarom majd egyszer befejezni, mert nem tudom elképzelni, hogy más csapatban versenyezzek! Nagyon várom már az első hétvégét annak ellenére, hogy a Hungaroring nem az a pálya, ami a legjobban fekszik nekem. Jó népes forma autós mezőny lesz így még jobban koncentrálni kell, hogy maximálisan odategyük magunkat. Bár már voltunk néhány versenyen ahol komoly létszámú közönség volt a helyszínen, de most itt a Hungaroringen biztosan különleges érzés lesz ilyen sok hazai néző előtt versenyezni! Reméljük, hogy lesz mit ünnepelnünk majd a futamok végén, de azért olyan sok ünneplésre nem lesz idő, mivel a Hungaroringről rögtön költözünk Budapest belvárosába, ahol május elsején a Nagy Futamon száguldhatunk majd az utcai pályán, ami biztosan szintén nagyon nagy élmény lesz!

Hefler Róbert

Tulajdonképpen Rónai Tomi révén kerültem a Gender Racinghez akivel annak idején együtt kezdtünk el gokartozni és egy tavalyi Hungaroringi versenyen kezdtünk el beszélgetni róla, hogy milyen jó lenne, ha a én is Formula Renaultval versenyezhetnék. Aztán a beszélgetésből komolyabb tárgyalások lettek és így összeállt, hogy remélhetőleg az idén a teljes szezonban a csapatban versenyezhetek. Már ezután a kis idő után is nagyon jól érzem magam a csapat családias hangulatában, ami szintén nagyon fontos a jó eredmények eléréséhez! Korábban a gokarton kívül a Suzuki Kupában és az MNASZ szlalom bajnokságban is versenyeztem. Aztán tavaly egy osztrák ismerősünktől kaptam egy lehetőséget, hogy egy hétvégén rajthoz állhattam egy kisebb kategóriás forma autóval a Nürburgringen, ahol egyik futamon a dobogón végeztem a másikat meg meg is nyertem. Tulajdonképpen itt „kattant be” igazából ez a forma autózás, ami szerintem mindig is az autósport csúcsa lesz! A cél idén, hogy a teljes bajnokságban minden futamon el tudjak indulni és minél jobb eredményeket elérni természetesen főleg a hazai Formula Renault értékelésben. Aztán persze szeretném nemzetközi szinten is megméretni magam és az igazi nagy terv vagy álom az a Formula E lenne számomra, mert a jövőt nézve az autósportban is vélhetően az elektromos hajtású szériák fognak a legjobban fejlődni! Előtte viszont természetesen az idei év a legfontosabb, már túl vagyunk két teszten is ahol jól sikerült ráérezni az autóra és a köridők is bíztatóak voltak, de persze még bőven van mit tanulni. A Formula Renaultban a legizgalmasabb így elsőre az volt, hogy ebben már tényleg igazán lehet érezni a forma autókra jellemző aerodinamikai viselkedéseket, hogy minél gyorsabban mész annál jobb a tapadás és az ezáltal elérhető kanyarsebességeket. Nagyon várom már a versenyeket a két számomra legizgalmasabb pálya, ahol még csak szimulátorral mentem az BRNO és a RedBull Ring melyek biztos nagyon komoly élmények lesznek! Meg azért mindig izgalmas olyan pályákon versenyezni, ahol a Forma1-is megy. A hétvégi Hungaroringet is nagyon várom, ahogy látjuk komoly forma autós mezőny lesz. Nekem itt is nyilván a hazai Formula Renault értékelésre kell koncentrálnom, hogy ebben minél jobb helyen végezzek, de természetesen izgalmas kihívás az is hogy a csapattársaimmal, hogy tudom majd felvenni a tempót, esetleg tudok e gyorsabb lenni náluk, ami az ők rengeteg versenytapasztalatát tekintve is egy nagyon fontos mértékadó lenne számomra!

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…