Új év, új kihívások

0

Credobus Eger Rallye 2019.
Parkánszki Balázs – Poczang Valér
Dynamic Rally Team S.E. – Lada 2105

 Március utolsó hétvégéjén került megrendezésre a Credobus Eger Rallye 2019, ahol Parkánszki Balázs Poczang Valér navigátorával vett részt.

Balázst a pilótát kérdezem.

Pénteken a gépátvétel, a rajtceremónia és egy Superspecial várt rátok. Miként sikerült abszolválnotok ezt a szakaszt?
– Először is, üdvözlök minden kedves olvasót! Így van, pénteken vette kezdetét az Eger rally, a gépátvétel után még egy kis pályabejárás is várt ránk, ami számunkra elhúzódott, ezért sietnünk kellett, hogy a rajtceremóniára időben odaérjünk.  Izgalommal vártam az első gyorsot, nem a szakasz bonyolultsága miatt, hanem azért, mert az év első pályája volt, amit versenytempóban teljesítettünk. Szilveszter rally óta nem ültem az autóban, ez erősen érezhető volt. Emellett új típusú gumival mentünk, nem rendelkeztünk még tapasztalattal e téren, így a féktávok eléggé bátortalanok voltak, sokat ott hagytunk, de arra, hogy egy kicsit visszarázódjunk mindenképpen jó volt.

Szombaton hat kemény gyors következett, melyik szakasz jött be nektek és miért?
– Három, lényegében különböző gyorson mentünk, mindegyik tetszett. Számomra új volt a parádsasvári. Ezen még nem mentem, igazi rallyérzést nyújtott, a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. Erre tudtunk a legkevesebbet készülni, többet kellett volna. Nagyon sokat kell még gyorsulnunk és sokkal pontosabb itinert kell készítenünk, úgyhogy van feladat a következő versenyre. Közelebb szeretnénk kerülni a vetélytársakhoz, jóval közelebb lenni az elejéhez. A többi pálya már nem volt ismeretlen, ennek ellenére nem tudtunk ezeken sem elfogadható időt autózni, de az elsődleges cél az volt, hogy Valér is szokja új helyzetét az autóban, ezért inkább „teszt” jelleggel fogtuk fel a versenyt.

Volt-e kalandotok a pályákon?
– Nagy kalandról nem tudok beszámolni, egy szerencsés helyzet azonban történt velünk. Az első gyorsra készülve a beöltözéskor állítottuk a guminyomást és futópercre érkeztünk a beíróba, a komplett mezőny még a rajtban állt. Mi is beálltunk a sorba, kiszálltunk a várakozás miatt és akkor vette észre Valér, hogy az egyik kerék szelepe beragadt, így ezt tudtuk orvosolni és csak pár tized hiányzott a gumiból. Szerencsések voltunk, ha azonnal rajtolnunk kellett volna, akkor jó eséllyel defekttel jöttünk volna le a szakaszról.

Milyen volt a sok néző előtt versenyezni?
– A nézők ugyanúgy hozzátartoznak a versenyhez, mint a versenyzők. Motiválnak és hangulatot adnak, mindig jó, ha sokan vannak a pálya szélén, élmény előttük, nekik autózni. Minden tiszteletem azoké, aki még a borsosnak mondható jegyárak ellenére is áldoznak erre a sportra!

Végezetül miként értékeled az Eger ralit?
– Összességében egy jó versenyen vagyunk túl, újabb tapasztalatokkal és célokkal gazdagodtunk. Köszönetet kell mondanunk elsősorban feleségeinknek, akik mellettünk állnak és segítik versenyzésünket.

 

Fő támogatóink: Fazekas Attila és csapata a FAIRIUM Kft. és INSERTUS HR Kft., akik idén is segítenek minket, hogy rajthoz tudjunk állni. A VILLÁM Futár, aki a logisztikai partnerünk, Danis Tibi barátunk, aki mindenben segít, Katona Kori, aki vigyázó szemeivel és persze ezermester kezeivel a technikát felügyeli. A sor még hosszú, elnézést azoktól, akik itt most kimaradtak, ígérem, folyamatosan pótoljuk!

– Hajósi Miklós –

  • Jó pörgős verseny volt!

    Interjú Poczang Valér navigátorral a 25. HELL Miskolc Rallye után. …
  • Cél a cél, mint mindig!

    Interjú Parkánszki Balázs autóversenyzővel, – akit idén a Rallye2 mezőnyében láthatu…
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…