Laza talajon, stabilan

0

Interjú Farkas Kálmán csapatvetetővel a Veszprém Rally előtt.

Nyolcvan kilométer gyorsasági szakasz vár a fiaidra és az Opel Adamra a hétvégén, a Veszprém Rallyn. Tavaly rövidre sikerült ez a verseny Tim Gáborék számára, az idén mi a célotok a fiúkkal?

– Az idén a TISZTES helytállás. Autógyilkos mindenki számára a Veszprém Rally, ez tény, ehhez kell mérni a taktikát. Be kell osztani az Adamot, hisz most nem tehetjük meg, hogy kiesünk. Mivel csak egy értékelhető murva tapasztalatunk van, ezért nem az abszolút első hely a cél, de azt gondolom, a tavalyi kategória hatodik helyet meg lehet felezni. Mindenesetre a mínuszolást már kihasználtuk, hacsak nem lesz meg a nyolc verseny és kettőt is el lehet dobni.

Kislőd, Kislőtér, Várpalota. Ezeken a gyorsokon fognak küzdeni a sporttársakkal a fiaid. Mit gondolsz, melyik gyors nyeri el leginkább a tetszésüket?

– Mivel a háromból csak egyet ismernek a fiúk, ezért nem lehet választani. Nekünk minden új, tanulni kell még és tapasztalatot szerezni. A gép beállításait sem tudjuk igazán személyre szabni, ezért a sokat kísérletezett gyáriak lesznek az alapok. Az biztos, mély talajra, emberfej nagyságú kiforgott sziklákra kell számítani, mert ez mindig is így volt Veszprémben. Bizonyára ugyanúgy nyomvályús lesz a pálya, ahogy az lenni szokott, plusz a bukkanók után kezelni kell a hason csúszást is. Mint csapatvezető tudom, hogy a kiesések okának legalább a fele az, hogy radírozzák a földet és már nem marad rugóút a “dob” után. Felemelni a hasát a maximumig nem lehet, mert ötödik telin instabil lesz az autó. Ezen tények között kell lavírozni és megtalálni az ideális beállításokat.

Erre a versenyre át kellett állítani aszfaltról az Opel Adamot, ezen felül módosítottatok rajta?

– Természetesen, új motor van benne, most járatom. Reméljük, lesz idő rendesen bekoptatni, egyelőre szépen muzsikál! A hivatalos Litéren lévő tesztre feliratkoztunk, ott pontosítjuk a beállításokat, amennyiben szükséges. Jelenleg a tavalyi, az ajánlott gyári, no meg a korábbi évek tapasztalatai alapján lőttük be a gépet.

Mit üzensz a kilátogató szurkolóknak?

– Hatalmas látvány lesz. Bár a paragrafusok szerint nem “LÁTVÁNYSPORT” és nem csapatsport, de ennél látványosabbat el sem tudok képzelni, te meg csak tudod, mennyire csapatfüggő ez a rally sport. Mindenkinek meg van a szerepe, ha valaki a navigátor ülésbe téveszt, könnyen a susnyásba kerülhetünk, de sorolhatnám a tankolózónást, a szerelőket vagy bárkit. A nézők biztosan jól fogják magukat érezni, ehhez már csak az kell, hogy kitapasztalják, merre viszi a port a szél.

Innen köszönjük a felkészülési finisből is a reklám partnereink támogatását, akik: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Keveweld Kft., Boncz Kft, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu.

– Hajósi Miklós –

Töltsön be több kapcsolódó cikket
  • A célba érés a cél!

    Utolsó versenyéhez érkezik a hétvégén a Mitropa Rally Kupa. Csabával készült rövid beharan…
  • A döntő hétvégéje

    A hétvégén a Hungaroringen rendezik az MNASZ Autós Gyorsasági OB utolsó bajnoki fordulóját…
  • Maximálisan ki fogjuk szolgálni a közönséget!

    Beszélgetés Farkas Kálmán JG-2 Racing Team csapatvezetőjével a hétvégi Mecsek rali előtt. …
Még több betöltés Autósport

Ezt már olvasta?

A célba érés a cél!

Utolsó versenyéhez érkezik a hétvégén a Mitropa Rally Kupa. Csabával készült rövid beharan…