Kurtos Róbert: Elszálltunk Szombathelyen

0

Kurtos Robi és Szegedi Máté nem tétovázott sokat, hamar és alaposan a lovak közé csaptak az Iseum Rallye-n, de kétszer hibát vétettek, a saras pályákon, amik után nem sok, maximum 10 kilométer hiányzott ahhoz, hogy eljussanak az első nap végi szervizig. Ám Robiék jobbnak látták, ha leállítják a Mitsubishijük motorját. A fiúk most sem tétlenkednek, készülnek a Veszprém Rallye-ra és közben nagyon várják, hogy a lesántult motor revízióját végző szakemberek is jó hírekkel jelentkezzenek náluk. Kurtos Róberttel beszélgettünk.

Készültetek, teszteltetek, mégsem volt igazi a szombathelyi versenyetek. Féltávig sem jutottatok el.

Ez igaz, de addig sem unatkoztunk, történt egy s más velünk a szakaszokon. A szombati pályákon tudtunk csak versenytempóban autózni, ezekkel nem volt gond, a másnapi gyorsaságikról kizárólag a pályafelíráson kaptunk képet, azok is jók lehettek volna. Alapvetően tetszettek. A szombat reggeli első szakaszon, Szelestén, nem igazán óvatoskodtunk a gázzal, nagyjából 200 km/órás tempóban közeledtünk egy hosszú egyenes végén, egy bal4-es kanyarhoz. De a saras úton elvétettem a féktávot, nem tudtunk elfordulni és a kanyar külső ívén nekicsúsztunk egy farakásnak. Az erdőben éppen fakitermelés zajlott, nekünk pedig sikerült megtalálni a favágók ideiglenes lerakatát. 🙂 Tovább tudtunk menni, úgy éreztük, hogy szerencsésen, valamint komolyabb károk nélkül túlélte a kalandot a Mitsubishink. Aztán különösebb események nélkül teltek a kilométereink, öt szakaszon már túl voltunk, amikor a hatodik gyorsaságin, a Söptei úti Rallye Katlanban, az egyik ugratás túl nagyra sikerült, a landoláskor megütöttük az autó elejét. Óvatosabban kellett volna elugratni a domb tetejéről. Csattantunk egy nagyot, megijedtünk, de ekkor még nem tapasztaltunk semmi különöset, nyomtuk tovább. Nagyjából négy kilométer múlva kezdett el villogni az olajszint jelzőlámpája, és ekkor a motor is elkezdett túlmelegedni. Megpróbálkoztunk egy újraindítással, de nem múlt el a probléma, úgyhogy inkább nem erőltettük tovább a dolgot, kiálltunk. A tavalyi évben annyi motort cseréltünk és javítottunk az autónkban, amennyi az egész Mitsubishi gyárban nincs. Rutinunk van a motorproblémák orvoslásában, éppen ezért szerettük volna ezúttal kihagyni ezt a menüpontot. Reméljük, hogy nem károsodott komolyabban a motor.

Ezt mindenképpen ki kell deríteni.

Nem kérdés, hogy utána járunk, elküldtük szakemberhez a motort, de nyugodtabb lennék, ha már túl lennénk a revízión. A Székesfehérvár Rallye volt a szombathelyi verseny után a következő állomás a versenynaptárban, de mivel én egyáltalán nem kedvelem a fehérvári pályákat, így nem is vettünk részt ezen a futamon. Ezzel legalább nyertünk egy kis plusz időt a motor felülvizsgálatához. Legközelebb július 6-8 között állunk rajthoz, mégpedig a Balaton partján, a Veszprém Rallye-n.

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük együttműködő partnereinknek:

Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, ENTERSOFT KFt, KARADI Rendszerház, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, LEN-VÉD Kft, Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet

  • Már majdnem megérkeztünk

    Ha nem is hangyányi, de kevés kellett Kurtos Robinak és Szegedi Máténak, hogy a tervek sze…
  • Jól kezdte az évet az East Motorsport Egerben

    Közel 20 versenyzőpáros képviselte az Eger Rallye-n az East Motorsport csapatát. …
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…