Autósport Kocka Ladában a Mikulás Rally-n Közzétett 2017-12-13 0 Fotó: Hajósi Miklós Fotó: Hajósi Miklós Interjú Parkánszki Balázs autóversenyzővel a hétvégi Mikulás Rallye után. Parkánszki Balázs – Bodogán Balázs Mikulás Rallye 2017 Lada 2015 2017.12.09-10. Balázs és Balázs, avagy B&B a kocka Ladában a Mikulás Rally-n. Kezdhetném így a bevezetőmet a 21. TAXI4 Mikulás Rallye 2017 után. Most Bodogán Balázzsal a jobb1-ben vágtál neki a hat gyorsot magába foglaló Mikulás Rally-nak. – Így van, Balázzsal indultunk neki az idei Mikulás Rallynak. Az autó felkészítése rendben zajlott, így bizakodva néztünk a verseny elébe, annak ellenére, hogy nem mentünk még együtt versenyen. Én úgy érzem nagyon hamar megtaláltuk a közös hangot, már a pályabejárás nagyon jó hangulatban telt. Balázs tapasztalt, ügyes navigátor. Sokat segített a felírásban, és a verseny során is hasznos tanácsokkal biztatott. Érdeklődve vártuk már a bejárást is, vajon milyen pályákra számíthatunk, a csapadékos idő után. Várpalotán kezdtünk, meglepően jó állapotban volt a pálya, csak néhány földes helyen volt bokáig érő sár, de ezeket is sikerült vagy kikerülni, vagy átküzdeni. Próbáltam óvatosan közlekedni, mert a bejáró autón nem volt kartervédő. A lőtéren viszont már sokkal nagyobb sár, dagonya és rengeteg nagy pocsolya fogadott. Attól tartottam, hogy a versenyen sok helyen kartervédőn kell majd autózni. De legnagyobb meglepetésünkre vasárnapra csodálatosan átalakultak a pályák. Várpalota-Kismező, első gyors, első tempós kanyarok. Boldogan vártátok az első rajtot. Aztán még jött volna még öt gyors, és a szervizparkban fogadtalak volna benneteket. Sajna ott a volna szócska. Nem találkoztunk az utolsó gyors utána szervizpark beírójában. Mi is történt, hogy nem láttátok meg a célt? – Vasárnap, az első gyorsra menet próbáltam az ablaktörlőt, és mosót, mert elfelejtettük lemosni a szélvédőt indulás előtt. Ahogy az lenni szokott, egyszer csak megállt, és se mosó se törlő. Balázs menet közben, persze etapon cserélte a biztosítékot, amivel sikerült elhárítani a hibát. Gondoltuk ilyen saras vizes pályákra jól jöhet, ha működik. A rajtban sajnos egy baleset miatt várnunk kellett, így később rajtoltunk a tervezettnél. Próbáltam tempósan kezdeni, de nem találtam a komfortot az autóban az első kilométereken, ezért volt, hogy tempósabb kanyarokban lecsúsztunk az útról, de nem okozott gondot, simán mentünk tovább. A gyors vége felé kezdtem belejönni és már jobban eltalálni a féktávokat is. A pályát, mint már említettem mintha kicserélték volna, jól autózható volt a vizek visszahúzódtak, a saras részek pedig lényegesen szárazabbak lettek. Ez igaz volt amúgy a másik két gyorsra is. Összességben jól letaláltunk az elsőn, jó hangulatban mentünk a második gyorsasági szakaszra. Itt már sokkal jobban éreztem magam, sikerült elég pontosan vezetni. Tempóban sem volt hiány, talán egy kis motorerő hiányzott a sok kigyorsításhoz az egyenesekben. De itt is mosolyogva mentünk a harmadik pálya rajtjába. Balázs remekül diktált, jó tempóban haladtunk az ugratókkal tarkított pályán. A vége előtt pár kilométerrel az egyik kanyar előtt az egyik sebességet kidobta a váltó, akkor még nem tulajdonítottam ennek nagy jelentőséget, de sajnos a célig már nem jutottunk el. Egész pontosan a cél előjelző tábla előtt a teljes hajtás elköszönt az autóból. Sajnos a váltó addigra lefogazott és az emelkedőn már nem tudtunk felmenni. VÉGE! Félregurultunk, hogy a mögöttünk érkezőket ne zavarjuk, a folytatás kizárt volt. Itt is szeretném megköszönni az ott szurkoló nézőknek, hogy a mezőny után segítettek kitolni az autót a stopig és így nem kellett fagyoskodnunk még a következő kör végéig! Legközelebb hol láthatunk és ki fog navigálni neked? – Nekünk az évünk itt valószínűleg véget ért. Remélem, hogy sikerül ott lenni a jövő évi ORC mezőny Egri rajtjába, illetve előtte még biztos kilátogatunk egy tököli, vagy lacházi edzésre, de azt, hogy ki fog navigálni azt nem tudom, ez még a jövő zenéje. Fotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi MiklósFotó: Hajósi Miklós Vissza 1még15 Előre Köszönet mindenkinek, aki lehetővé tette idei versenyzésemet! Támogatóink és partereink: FAIRIUM Kft., INSERTUS HR Kft., EUD Reklám Kft., GT Intelekt Kft., Stockbauer Tanácsadó Kft., KATONA MOTOR., Eurol motorolaj – Lavina Kft. – Hajósi Miklós –