Autósport Kellenek még a versenykilométerek Közzétett 2020-09-01 0 Az East Motorsport Kft navigátora, Nagy Attila foglalta össze a miskolci eseményeket, de az egri terveikről is ejtett néhány szót. A kimagaslóan sikerült Salgó Rallye után a 26. Hell Miskolc Rally várt rátok. A Salgótarjánban szerzett negyedik helyünknek köszönhetően eléggé felbuzdultunk, maximális erőbedobással készültünk a Miskolc Rally-ra. Fizikálisan és mentálisan egyaránt igyekeztünk magunkra odafigyelni. A futam előtt teszteltünk egyet a Botka Rallye Team-el közösen, ami remekül sikerült, jó útminőségre is sikerült megtalálnunk a megfelelő beállítást, ami a csapatunk mérnökének köszönhető. A Fabiánk 100%-osan fel lett készítve, részünkről minden adott volt ahhoz, hogy a kiváló évkezdés után hasonlóan folytathassuk a 2020-as szezont. Előzőleg a Peugeot 208 R2-t már belaktuk, tudtuk, hogy hol fér el 100-al, vagy 120-al, arra viszont rá kell még éreznünk, hogy mit engedhetünk meg magunknak az R5-ben. A salakpálya sötétje tartogatott meglepetéseket? Csak nekem. Mégpedig azt, hogy Mixi az első két körben igazából csak elkezdte érezni az autót, de a harmadik körben már mindent úgy csinált, ahogyan azt kellett. Nagyon szerettünk volna együtt menni az első olyan salakos prológunkon, amin R5-el versenyezhetünk, ezért nem adtuk ki a jobb1-et ezúttal jótékonysági céllal. Jelentős mérföldköve volt ez a pályafutásunknak, amit együtt szerettünk volna megélni. Jól éreztük magunkat, jól sikerült a prológ, élveztük a versenyzést. Ha megtanulja majd Mixi tökéletesen kezelni a Skodát, akkor biztos, hogy ezek a csúszkálós, látványos élmények is még jobbak lesznek. Másnap reggel is volt részetek csúszkálásban, hiszen éjjel eső áztatta a pályák egy részét. Ti még két teljes gyorsaságit tudtatok teljesíteni. Ezek hogyan alakultak? A Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt pálya fantasztikus, viszont már mindenki oda-vissza ismeri a hét kilométeres gyorsaságit, az összes kanyarról lehetett előre tudni, hogy hol lesz koszos és hol nem. Miután az élmezőnyben mi még nem versenyeztünk jóval felhordásosabb aszfaltra számítottunk, ezért meglepett, hogy aránylag tiszta aszfalton, ideális körülmények között autózhattunk. Mályinka már sárosabb, koszosabb volt, de az sem volt annyira drasztikus, mint ahogyan azt beharangozták. Reggel azt hallottuk róla, hogy az éjszakai esőzés gyakorlatilag elmosta a pályát. Alapvetően rossz minőségű volt a gyorsasági nagy része, de a Skodánk jól be volt állítva, pontos itinert írtunk, így probléma nélkül abszolváltuk. Bükkszentkereszten az abszolút negyedik, Mályinkán pedig az ötödik időt autóztuk elenyésző időkülönbséggel a legjobbtól. A két szakasz után 1.2 másodpercre voltunk a dobogótól és 3.1-re a vezető helytől. Sűrű volt az élmezőny, kitűnő csatának ígérkezett a verseny. Csomós Miklós-Nagy Attila-HELL 26. Miskolc Rally-2020-Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt / GY1 Csomós Miklós-Nagy Attila Skoda Fabia R5 Gy1 Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt / 1 7.34 km 4:08.1 Sajómercsén és Parasznyán át végig etapban gurultatok el a szervizparkig, véget ért a verseny mindenkinek. Megdöbbenve hallottuk a hírt, hogy a mögöttünk öt autóval rajtoló Dudás Gergő-Tóth Zsolt páros szerencsétlen balesetet szenvedett, aminek következtében Zsolt életét vesztette. A sátai rajt előtt hívtak fel engem telefonon, így értesültünk a történtekről. Abban a pillanatban teljesen szétestünk, képtelenek lettünk volna folytatni a versenyzést. Ha nem fújták volna le a Miskolc Rallye-t, mi akkor is leadtuk volna a menetlevelet. Etikátlan lett volna a folytatás és koncentrálni sem tudtunk volna. Természetesen minket is nagyon megrázott Zsolt halála, végtelenül sajnáljuk ezt a felfoghatatlan esetet, egy csupaszív sporttársat vesztettünk el. Nagyon sok erőt és kitartást kívánunk a családnak, Gergőnek, valamint minden rokonnak, ismerősnek és barátnak a felfoghatatlan tragédia feldolgozásában! Egerben folytatódik a bajnokság, ahová a ti nevezéseteket is leadta az East Motorsport Kft. Mire számítottok a következő futamon? Óriási elánnal készülődünk, igyekeztünk még jobban odatenni magunkat, mert érezzük, hogy hiányoznak a Miskolcon elmaradt versenykilométerek. Szerettünk volna egy kis tesztet rendezni a verseny előtt, de az úgy tűnik, hogy ezúttal meghiúsul. Mindössze annyira lesz lehetőségünk, hogy Mixi a lezárt telephelyén menjen a Skodánkkal néhány kört, hogy amennyire lehet, az egri pályákra hangolhassa a beállításokat. Ehhez a mérnökünk nyújt majd segítséget, hiszen ő 0-24-ben azon dolgozik, hogy Egerbe a lehető legjobban beállított kocsival érkezhessünk meg. Tervek, vágyak, álmok? Mindenképpen a legjobb ötben szeretnénk végezni. Igen tempós pályák kerültek fel az útvonallapra és az R5-ös Skoda egy borzasztóan gyors kocsi. Sokat fogunk végsebességen autózni, amit még szoknunk kell. Ha a Top5-be beférünk a verseny végén, akkor mi biztosan nagyon boldogok leszünk. Köszönjük együttműködő partnereinknek: East Motorsport Kft, CIKS Kft, ZÉG Kft, AURUM FRONS GRAND Kft, Északmagyar Téglaipari Kft, BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft, Magyar Trans Kft, Heda- Sped Kft, Tau- Trade Bt, SFT Spannsysteme Kft, Alu Casting Support Kft, Progast Kft, Por + Fém Kft, Sárospatak Város Önkormányzata, BIGPUSH Kft, Tiger Tools Kft, Juhász Média Kft, MUT Hungária Kft, ÁZRÁ Kft, ASAP Hungária Kft, Lotte Kft, RSZ- Kő Kft, HANKOOK Racing Tires- RTH Versenyabroncs Kft, MOL Racing Kft, Rallye2.hu – Salánki Gábor