Közel 20 versenyzőpáros képviselte az Eger Rallye-n az East Motorsport csapatát.

Közülük négy duó versenyét részletezzük, akik egy kivétellel hatalmas kupákkal megrakva térhettek haza a vasárnapi díjkiosztókról. A csapat vezetője, Szabó Krisztián számolt be az évadnyitó hétvégéjük eseményeiről.

Idén is az Országos Rallye Bajnokságon áll rajthoz a Kurtos Róbert-Szegedi Máté párosunk a jól megszokott N- csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-es versenyautójával. A kocsi a tél folyamán kapott néhány frissítést és fejlesztést, de ezeket kipróbálni sajnos már nem maradt ideje a fiúknak, így az első szakaszokon kellett megismerniük az újdonságokkal. Remekül sikerült a computer felprogramozása, az új fékek is jól működtek, így nyugodtan állhattunk oda a gépátvételre a Mitsubishivel. Kurtosék már az első pillanatoktól kezdve jól mentek, hamar formába lendültek, a 3-as géposztály elejében, dobogós helyeken tudtak folyamatosan autózni. Minimális technikai gondjaik adódtak csak. A legnagyobb kihívást a 20 gyorsasági szakasz, a hosszú versenytáv és a rövid éjszakai pihenés, valamint az óraátállítás miatti fáradtság jelentette. Ezek, és a komoly tempó miatt kisebb kalandok, túlcsúszások előfordultak, de végül karcmentesen hozták célba Robiék az autót, úgy, hogy még a géposztályuk harmadik helyét is sikerült megszerezniük az évadnyitó verseny végére. Nagy volt a boldogság a csapatnál, mert régen szereztek már kupákat az ORB mezőnyében a mitsubishis versenyzőink.

Az Országos Rallye Challenge (ORC) mezőnyében teljesítette a bemutatkozó versenyét Egerben a Forgács László- Bartók Erik (BMW) párosunk. Végre elkészült az a motor az autójukba, ami a tavalyi évben sok fejfájást okozott a fiúknak, és örömmel jelentjük, hogy kitűnő erőnlétnek örvend. Sajnos az új lengéscsillapítókat már nem tudtuk beszerelni, mert a gépátvétel időpontjában érkezett meg velük a futár, így azokat csak a Miskolc Rallye-n tudjuk leghamarabb csatasorba állítani. Rendkívül kíváncsiak voltunk arra, hogy hogyan bírja majd az autónk, az egy napos Rallye2-es futamok után, a megduplázódó versenytávot és időt. Ez a fiúknak is újdonság volt, soha nem vettek még részt ennyire hosszú versenyen, de meglepetésünkre szinte minden tökéletesen alakult. Laciék szakaszról- szakaszra folyamatosan gyorsultak, az autón pedig csak apróbb hibák jelentkeztek. Az mondjuk egy kifejezetten izgalmas pillanata volt a hétvégéjüknek, amikor 180-as tempónál elment a kormányszervó, az autójuk pedig csak nagyon nehezen akart elfordulni. A verseny első napján történt ez az eset, amikor még volt a szervizig hátra két szakasz, az emiatt begyűjtött tetemes hátrány miatt nagyon nem volt értelme sietni, de hat szakaszgyőzelmet aratva, a P13. géposztály második helyén hozták végül célba a BMW-t, aminek nagyon örültek a fiúk, és a csapatunk is.

A Rallye2 Bajnokság P13-as géposztályának bajnoka, Riskó Dani, Adorján Szabolccsal vágott neki a 2018-as esztendőnek, a vadiúj Peugeot kupában. A régi Toyota Corollája helyett Dani egy Peugeot 208 R2-es versenyautó volánjának pörgetésére kapott lehetőséget az idén, de az igazság inkább az, hogy csak az utolsó pillanatban valósult meg az álom. Készülni csakis fizikailag és videózással tudtak a fiúk, mindössze egy rövidke tesztre futotta az idejükből. De legalább egy kis tapasztalatot ennyi idő alatt is szereztek az új kocsiról. Ám ezzel együtt is a Peugeot 208 megismerésével teltek az első szakaszok. Dani elárulta a szervizparkban, hogy minden élményük pozitív, őrületesen jó az autó, hihetetlen tudással és adottságokkal van felvértezve. Ha megtalálják a jó futómű beállításokat, az sokat fog jelenteni. A 20-ból, 15 szakaszt tudott a Riskó-Adorján párosunk abszolválni, mert Borsodnádasdon leesett egy kis ékszíj, amit elhagytak. Ez felelt a vízpumpa meghajtásáért, így a Peugeot kupa második helyéről kellett kiállniuk, mielőtt teljesen felforrt volna a motorban a hűtővíz.

Vasárnap bekapcsolódott a versenyzésbe, a MARB mezőnyében, kétszeres Lada A kategória bajnokként a Márton Ferenc-Csák Alex egységünk. Bajnokként mindenki őket akarta legyőzni, nem volt könnyű dolga a fiúknak, a népes, 12 versenyautót felvonultató kategóriában. A MARB futam teljesen flottul, az időterv szerint ment, pedig közben az ORB mezőnye is közlekedett a pályán, elégedett volt a mezőny a szervezéssel. Az első körben még szinte jeges volt az aszfalt, ez sokakat megtréfált, de Ferikéék technikai és vezetői hibáktól mentesen abszolválták a versenytávot, mindössze egy balesetnél kellett lassítaniuk, ám a rendezőség korrektül jóváírta az elvesztett másodperceiket. Ennek, valamint a jó teljesítményüknek köszönhetően egy kategória második hellyel kezdték meg az idei évet a fiúk Borsodnádasdon. Ebben a megerősödött géposztályban a csapat ezt igazi sikerként élte meg.

Folytatás a Miskolc Rallye-n, április 27-29-én, ahová nagyon készül a teljes zempléni csapat és bíznak benne, hogy hazai pályán is legalább ilyen sok szép kupával gyarapszik a versenyzőik gyűjteménye.

 

Köszönjük együttműködő partnereinknek:

Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, KARADI Rendszerház, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, LEN-VÉD Kft, Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet  

Rallye2.hu – Salánki Gábor
Fotók: East Motorsport

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…