Autósport Csomós Mixi: Türelmesen várunk és folyamatosan készülünk Közzétett 2020-03-26 0 A rallye bajnokságok rajtját egész Európában elnapolták, de az East Motorsport párosa, Csomós Mixi és Nagy Attila így is talál magának bőven elfoglaltságot Az Eger Rallye a hét végén lenne, de a nemzetközihez hasonlóan a hazai rallyeszezon is később kezdődik a tervezettnél. Mivel telik nektek a jelenlegi – ki tudja milyen hosszú – üresjárat? A tempónkon összességében lassítottunk, de nem álltunk le teljesen. Az autó felkészítésére most nagyon sok időnk lett hirtelen. Jelenleg egy apró alkatrészt várunk, ha az megérkezik, akkor rövid idő alatt végezhetünk a munkával. Nézzük a dolog jobb oldalát! Nem kell kapkodnunk, igen alapos munkát végezhetünk, ám azzal gondolom, nem árulok el nagy titkot, hogy nem bánnánk, ha minél hamarabb sisakot húzhatnánk. Hogy áll most a Skoda Fabia R5? Miért van szétszedve? Tavaly év végén vásároltuk a kocsit, ami a Nyíregyháza Rallye-n összetört itt-ott, decemberben csak felületes javításban részesült, a legfontosabb feladatokat végeztük el, hogy indulhassunk vele a Szilveszter Rallye-n. A téli szünetben tudtuk rendesen szétkapni ahhoz, hogy mindent átnézzünk és megjavítsunk úgy, ahogyan azt kell. Belenyúltunk a differenciálművekbe, megvizsgáltuk a gátlókat, valamint a kopóalkatrészeket egyaránt. Amit kellett, azt természetesen kicseréltük. Jelenleg a munkák vége felé járunk, ha megérkezne a várt alkatrész, akkor teljesen összerakhatnánk a Fabiankat és azonnal indulnánk tesztelni. A bajnokautó megvan még? Igen, megvan a Peugeot 208 R2, továbbra is áruljuk, de a járványügyi helyzet fokozódásával egyenes arányban csökkent az iránta érdeklődő telefonhívások száma. Voltak és vannak is rá komolyabb érdeklődők, de azt is meg tudom érteni, hogy mostanság nem a versenyautó vásárlásán törik a fejüket elsősorban az emberek. Bérbevehető? Igen, ha valaki nagyon szeretné, akkor meg tudjuk oldani, de nem a bérbeadása lenne az elsőszámú tervünk. Egy teszttel lehetne rövidíteni ezen az ínséges időszakon. Ez igaz, csak nem tudjuk, hogy mit engednek meg a szabályok, kérdéses, hogy tesztet egyáltalán rendezhetünk-e? Ha lehet, akkor nem lesz ellenünkre. Az biztos, hogy amint elkészül az autó, ki fogjuk próbálni. A diffiket eléggé elállítottuk, de a rugókat és a stabilizátorokat is jó lenne kipróbálni. Ha máshogy nem megy, akkor maradnak az utcai körülmények, mivel már azok is adnának némi rálátást az elvégzett munkákra, vagy arra, hogy jó irányba mozdultunk-e el a beállítások terén. A szerelésen kívül mivel telik az időtök? Az autóval kapcsolatos teendőkön túl dolgozunk, és nem álltunk le az edzéssel sem. Attila is és én is folytatjuk az fizikai és a mentális felkészülést ugyanúgy, mintha a hét végén versenyeznünk kéne Egerben. Tanulmányozzuk a kocsit, mert a Szilveszter Rallye-n történt megismerkedésünk ellenére sokat kell még tanulnunk a Skodáról. Sokkal másabb, mint, amilyen a Peugeot 208-asunk volt. Konditerembe jártok? Heti három – négy edzés megvan mindkettőnk részéről, van közte konditerem is természetesen. Ha a pályákon nem lehet, akkor legalább így mozgassuk a vasat. Van úgy, hogy biciklizek, esetleg futok egy fél órát. Ezekre mindig kerítünk időt a munkánk mellett is. Reméljük, hogy hamarosan értelmét nyeri az összes téli munkánk és élesben is kipróbálhatjuk magunkat a Skoda Fabia R5-ben, illetve a Rally1 Bajnokság csúcskategóriájában. Köszönjük együttműködő partnereinknek: East Motorsport Kft., CIKS Kft., ZÉG Kft., MUT Hungária Kft., Északmagyar Téglaipari Kft., BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft., SFT Spannsysteme Kft., Alu Casting Support Kft., Tau- Trade Bt., Magyar Trans Kft., Progast Kft., Heda- Sped Kft., Por + Fém Kft., Sárospatak Város Önkormányzata., Tiger Tools Kft., Juhász Média Kft., ASAP Hungária Kft., Lotte Kft., RSZ- Kő Kft., HANKOOK Racing Tires – RTH Versenyabroncs Kft., MOL Racing Kft.. Rallye2.hu – Salánki Gábor