Csomós Mixi: Kettőből kettő

0

Csomós Mixi és Nagy Attila Miskolcon ott folytatta, ahol Egerben abbahagyta. A borsodi gyorsaságik közül ötöt megnyertek és már a második szakasz után az élre álltak a Peugeot kupában, és ezt az előkelő helyezést egészen futam végéig megőrizték. Kettőből kétszer söpörték be a maximális pontszámot, ami mellé még bónusz pontok is jártak nekik, így két futam után Mixiék fölényesen vezetik minden fronton a bajnokságot. Csomós Mixivel beszélgettünk.

Győztesként távoztatok Egerből, Peugeot kupát, 2WD kupát, RC4 kategóriát nyertetek, bevált az új taktikátok. Ezek után mit vártatok a miskolci futamtól?

Egerben tényleg nagyon jól indult számunkra az esztendő, nagy lendülettel rajtoltunk, szerettük volna ezt a lendületet a csapattal együtt Miskolcra is átmenteni. Mindannyian alaposan felkészültünk, fizikálisan és mentálisan egyaránt, de az autónk is tökéletes állapotban volt. Egerben már az új taktikánk szerint versenyeztünk, eszerint nem kell mindig életre-halálra küzdenünk, nem kell minden gyorsaságit megnyernünk, de törekszünk arra, hogy folyamatosan ott legyünk valahol a mezőnyt elejében. Ez az elképzelés Miskolcon is maradéktalanul működött, és ebben a segítségünkre volt a megfelelő gumiválasztás is.

A legrosszabb eredményetek a hatodik gyorsasági szakaszokon egy harmadik hely volt, így nem meglepő, hogy újfent hármas győzelmet arattatok.

Már pénteken elterveztük azt, hogy vizes beállításokkal gurulunk ki szombaton reggel a gyorsasági szakaszokra, kiemelten készültünk vizes körülményekre. Ennek megfelelően négy vizes abronccsal rajtoltunk el a szervizből, de vittünk magunkkal két keményebb, és szárazabb pályákra ideális gumit is. Nehéz verseny volt a Miskolc Rallye, különösen a saras, vizes körülmények tették azzá, miközben az sem könnyítette meg a dolgunkat, hogy szombaton 13 órán keresztül kellett versenyeznünk, mert egyetlen napba sűrítették bele a teljes verseny programját. Egyetlen túlcsúszásunk, megforgatunk, vagy műszaki hibák sem volt, kizárólag a versenyzésre kellett koncentrálnunk. Szerintem kihoztuk a lehetőségeinkből a maximumot, minden fronton diadalmaskodtunk, a bajnokságban pedig két versenyről sikerült elhozni a legnagyobb kupákat. Elégedettek vagyunk a miskolci eredményekkel és eddig a 2019-es évvel is. Ezt a jó sorozatot szeretnénk a következő futamon folytatni.

Székesfehérváron?

Majd igen, de előtte még részt veszünk egy cseh bajnoki futamon, a Cesky Krumlov Rallye-n, ahol népes R2-es mezőnnyel nézünk szembe. Tisztában vagyunk vele, hogy a sok ügyes, helyi páros ellen lesz némi hátrányunk, de nem feltartott kézzel megyünk a csatába. Érezzük, hogy van még hová fejlődnünk ezért veszünk részt a másfél hónapos szünetben ezen a külföldi versenyen. Tesztelni, tanulni, gyakorolni akarunk. Ám ezzel a megmérettetéssel nem csak a Székesfehérvár Rallye-ra készülünk, hanem a Barum Rallye-ra is, amin idén szintén szerepel a versenynaptárunkban. Reméljük, hogy minden rendben lesz a cseh futamon, és utána már valóban a fehérvári futamra koncentrálunk majd. Ott szeretnénk folytatni az évad első két futamán megkezdett menetelésünket a Peugeot kupában, és természetesen az RC4 kategóriában, illetve a 2WD kupában egyaránt.

Köszönjük együttműködő partnereinknek: East Motorsport Kft, Balázs- Diák Kft, Tau- Trade Bt, Heda- Sped Kft, Toptimber- Road Kft, Zég Kft, Sárospatak Város Önkormányzata, Tiger Tools Kft, Gorzo Hungary Kft, RSZ- Kő Méra.

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…