Az emlékek nem szépek, a kupák viszont annál inkább

0

Serlegekkel, ám nem túl jó kedvvel térhetett haza Székesfehérvárról Forgács Laci és Bartók Erik, mert a megszerzett bronzérmükkel, a legutóbbi bajnoki futam után is jól állnak a kategóriájuk éves értékelésben, de az E36-os BMW-jük, a Székesfehérvár Rallye-n is fáradhatatlanul törte a borsot a páros orra alá. A fehérvári versenyhétvégét, az East Motorsport csapatvezetője, Szabó Krisztián foglalta össze nekünk.

Az előző évhez képest nem variálták túl a rendezők a Székesfehérvár Rallye pályáit, így azok szinte teljes egészében ismerősek voltak Laci és Erik számára – kezdte az értékelést Krisztián. Kizárólag a kincsesbányai gyorsaságin nem mentek a fiúk korábban, de miután a tréningen alaposan felírták a pályát, simán vették ezt a feladatot is. A szakaszok tetszettek Laciéknak és alapvetően rendben is voltak. Technikás és egyúttal tempós részek színesítették a gyorsaságikat. A legnagyobb csatát sajnos az autóval, a technikával kellett megvívniuk. A versenyen igazából folyamatosan tudták tartani a fiúk géposztályukban a dobogós helyet. Mi Kertész Krisztiánékra már nem is nagyon figyeltünk, – pedig lehet, hogy kellene… – mert ők teljesen más dimenzióban közlekednek, rettenetesen gyorsak és ügyesek. A verseny végén lett volna esély az ezüstérem begyűjtésére a P13-ban, de a technika Székesfehérváron is közbeszólt. Az oroszlányi szakasz volt a leghosszabb a verseny során – 18,5 kilométer – ezért éppen ott kellett volna nagyot villantani, ám kétszer is Oroszlányon adódtak gondok a motorral, csak nyögvenyelősen tudta teljesíteni a vízválasztónak mondható gyorsaságit a BMW-nk. Harmadik nekifutásra pedig sajnos etap lett ez a szakasz. Az első körben elektronikus gondokkal küzdöttek Laciék, vészvillogóval, három hengerezve, csak átgurultak Oroszlányon. Ezt a hibát szervizcsapat oldotta meg. A második körben a vízpumpát meghajtó ékszíj szakadt el, és/vagy esett le, aminek hozományaként természetesen elkezdett túlmelegedni a motor. Ezt még a szakasz célja előtt meg kellett szüntetni, különben tönkre ment volna az erőforrás. A párosunknál szerencsére volt tartalék ékszíj, úgyhogy lehúzódtak és nem kevés időt bent hagyva, de maguk pótolták a hiányzó alkatrészt. A hosszú évek alatt megtanulhattuk, hogy ha valamilyen pótalkatrész van a kocsiban, az soha nem kell, ám ha nincs ott egy 5 forintos alátét, akkor arra biztosan szükség van. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezúttal olyan alkatrész mondta be az unalmast, ami ott volt a kesztyűtartóban. Komoly időveszteséggel járt a javítás, de sikerült célba érni, a gyorsaságin és a versenyen is. Ennek köszönhetően a P13-as géposztály harmadik helyéért járó kupákat vehette át Laci és Erik a futam végén, amivel stabilan tartani tudják az éves értékelésben, a kategóriában, a második pozíciót. Az eredményt és a kupákat nagyon tudták értékelni, de a sok kínlódás miatt a mosolyuk nem volt túlzottan széles a hazafelé vezető, hosszú úton – zárta az értékelést a csapatfőnök, aki a folytatásról is elárult néhány információt.

A murvás Veszprém Rallye-n nem vett részt a Forgács-Bartók-BMW trió, az ORC, az Ózd-Salgó Rallye-n folytatódik, augusztus legvégén, ahová egy MARB rallyprinten, a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin készülnek majd fel a srácok.

 

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük együttműködő partnereinknek: Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, ENTERSOFT Kft, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, KARADi Rendszerház, LEN-VÉD Kft, Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet

  • Nyári edzőtábor kipipálva

    Mindenféle gondtól mentes és eredményes versenyhétvégét teljesített a bükkszentkereszti MA…
  • Mi szeretnénk bosszantani a technika ördögét 2018-ban

    Rengeteget küzdött a BMW-jével 2017-ben Forgács László és Bartók Erik, ám az év elejére és…
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Az autósport története és magyarországi helyzete: múlt, jelen és jövő

Az autósport egyidős az autó feltalálásával. Az első versenyeket a 19. század végén rendez…