Az első métertől az utolsóig élveztük a versenyt!

0

Péter az év végét, a 19. Szilveszter Rallyn töltötte új navigátorával Pintér Jánossal. Őket kérdezem az interjúban.

Peredi Péter: 2007-ben volt az első versenyem itt a mogyoródi Hungaroringen, így ez most jubileumi verseny volt. Ez idei Szilveszter Rallye változásokról szólt. Új fejlesztések az autóban és új navigátor Pintér János személyében.

Az első nap kettő, majd másnap 4 gyors várt rátok:
– Nagy izgalommal vártuk az első rajtot, és egy kicsit félve is mert a verseny előtt derült ki, hogy a váltóval van valami probléma. Az egyes sebességi fokozatban rossz hangok jöttek elő, verseny előtt pedig már nem volt időnk levenni, és megnézni mi is a probléma. Így ezzel a tudattal álltunk oda az első gyorsaságira, amit úgy beszéltünk meg hogy tempósra veszünk. Ez igazából 3km után változott meg egy forgás után, onnantól már csak a magunk és a nézők kedvéért mentünk. Egyre hangosabb lett a váltó a gyorsasági végére, így a szervizbe érve úgy döntöttünk, hogy lecseréljük. Nem volt nálunk csak utcai váltó, ezt be is szerelték a fiúk. Ezzel vágtunk neki a kettes gyorsnak, ami menet közben egy rémálommá vált, mert gyorsasági felénél még a kuplung pedál is leragadt. Így aztán az esti szerviz ismét a váltó cseréről szólt a szervizes fiúknak. Időközben Janika intézett egy váltót, amit másnap reggel felrakhattunk, amivel ismét versenyképesen vághattunk neki az aznapi 4 gyorsnak.
Igazából itt kezdődött nekünk a verseny, innen már csak a szórakozás és a nézők kiszolgálása lett volna cél, de visszatért egy műszaki problémánk, az első naphoz hasonlóan kuplung pedál megint leragadt a 3. gyors végére, így a négyes gyorsot kuplung nélkül teljesítettük. A szervizben a srácok kicserélték az összes munkahengert. Az 5. és 6. gyorsaságira tökéletes autót kaptunk vissza. Bár az utolsó gyorsaságin meggyűlt a bajunk a fékkel, és még egy defektet is kaptunk ajándékba, mégis jó érzésekkel szálltunk ki az autóból.

Összegezd lécci, hogy miként is sikerült a hat gyors.
– Én minden műszaki problémát félre téve az első métertől az utolsóig élveztem. Úgy gondolom, hogy ez a verseny arról szólt nekünk, hogy az új navigátorral összeszokjunk és megnézzük, hogy tudunk együtt dolgozni. Autónak vannak még gyerekbetegségei amit úgy tűnik, kinőtt az utolsó 2 gyorsaságira. Folyamatosan azon voltunk, hogy jól érezzük magunkat és a nézőknek is kedveskedjünk.

Pintér János: Rég dédelgetett vágyam volt, hogy a Szilveszter Rallyet végre egyszer belülről átélhessem. Peti mellett adódott a lehetőség, akit az autója fejlesztése kapcsán ismerhettem meg. A tavalyi Salgó rallyt leszámítva 10 éve ültem utoljára versenyautóban. Így hát örültem a felkérésnek, és izgalommal vártam az első rajtot. Bár az időjárás nem kecsegtetett bennünket az első napon, igyekeztünk az első perctől tempósan autózni. A pálya bejárástól kezdve próbáltam Peti stílusára figyelni, és ebből a lehető legtöbbet visszaadni neki gyorsaságikon. Úgy éreztem, hogy ez nagyjából sikerült is. A műszaki problémákat leszámítva, fantasztikus érzés volt az egész verseny. Van még hova fejlődni, és bízom benne, hogy lehetőség is lesz erre. A pilótára nem lehet panasz, a technika adta lehetőségeket kihasználva, tempóban és látványban nem volt hiány. A verseny végén jó érzésekkel szálltunk ki az autóból, és remélem, hogy az itt megszerzett lendülettel folytathatjuk 2018-ban.

Mennyire vagy ezzel a helyezéssel megelégedve?
– A fentiek alapján igazából teljesen elégedett vagyok. Voltak jó részeredmények, amik biztatóak a jövőre nézve.

Mi az, amit másképp csinálnál, ha újra rajtolhatnál?
– Semmit nem csinálnék máskép. Ezekből a hibákból csak tanulni tudunk és ez a lényege ennek a sportnak, kilométereket kell gyűjteni és bátrabb leszek én is.

Legközelebb hol és milyen autóval láthatunk?
– A továbbiakban is a Lada VFTS-el tervezzük a versenyzést. Terveink között szerepel egy 3-4 versenyből álló Historic-os szereplés. Nem tudom most meg mondani, hogy alakul az évünk de dolgozunk rajta. Ha ez nem jön létre akkor kisseb versenyeken biztos ott leszünk!


19. Szilveszter Rallye
Peredi Rallye Team
Peredi Péter – Pintér János
LADA VFTS

Köszönjük a kitartó munkát a szervizes fiúknak, valamint köszönettel tartozunk támogató partnereinknek, akik segítségével létrejöhetett ez a verseny: TOKRAKTÁR Gödöllő LOXTON Nyomdaipari Kft. Ani & Spirik Könyvelő Kft. AIRSHOWINFO.HU.

– Hajósi Miklós –

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…