A belga királyi család tiltakozik a Burger King reklámja ellen

0

A belga királyi család felszólította a Burger King gyorsétteremlánc belgiumi részlegét, hogy állítsa le a Fülöp király fényképével illusztrált reklámkampányt – közölte a La Libre Belgique című belga napilap hétfőn.

A beszámoló szerint Pierre Emmanuel de Bauw, a királyi család szóvivője a Sudpresse nevű francia nyelvű napilapnak adott nyilatkozatában megerősítette, hogy a királyi palota kapcsolatba lépett a gyorsétteremlánccal és „rosszallását fejezte ki az eljárás ellen”.
A gyorsétterem Ki a király? elnevezésű honlapján Fülöp belga király és az étterem egyik szendvicse, „a burgerek királya” közötti választásra szólítja fel az odalátogatót. Aki a Fülöp királyt ábrázoló grafikára kattint, attól az oldal megkérdezi, hogy biztosan őt akarja-e választani, ugyanis az uralkodó nem fog neki sült krumplit sütni. Majd hozzáteszi: „Válasszatok magatoknak olyan királyt, aki sült krumplit süt nektek”.
A királyi szóvivő elmondta, az uralkodó portréját csak engedéllyel lehet felhasználni, az amerikai étterem pedig nem fordult ilyenért az udvarhoz. Hozzátette, egy ilyen kérést a palota bizonyára megtagadott volna, mivel a király nem járul hozzá arcképének kereskedelmi célú felhasználásához.
A gyorsétterem illetékesei a napilap kérdésére úgy nyilatkoztak, eddig nem érkezett hozzájuk megkeresés a királyi palotától, reklámkampányukat pedig a marketingtervnek megfelelően folytatni kívánják.
Az észak-belgiumi Antwerpenben június végén nyílik az ország első Burger King gyorsétterme. Az amerikai multi Európa első, belga alapítású, jelenleg francia tulajdonú Quick nevű gyorsétteremláncát 2016-ban vásárolta fel, jelenleg a márka „kivezetése” zajlik a gyorséttermek piacáról.

 

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Színes - Érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

A hűtővitrin használatának előnyei a vendéglátásban

Meglátni és megkívánni! Hűtővitrin vásárlása okos döntés a vendéglátásban! Ha jól bemutato…