Autósport Csomós Mixi: Egyszer fent, egyszer lent Közzétett 2020-11-21 0 Csomós Mixi és Nagy Attila számára egy igazi hullámvasút lett a II. Rally Hungary. A nyíregyházi ERC futamról Csomós Mixi számolt be. A Rally Hungary előtt néhány nappal tudattátok a szurkolókkal, hogy együttműködésbe kezdtetek a Rabócsi Ringgel. Milyen volt megkezdeni az Európa Bajnokság nyíregyházi futamát éppen a Rabócsi Ringen? A megszokottól talán nagyobb volt rajtunk ezúttal a nyomás, vagyis inkább azt mondom, hogy nem a nyomás volt eltúlzott, hanem az izgalom volt kicsivel több bennünk a megszokottnál. Nagyon akartuk a jó eredményt, minden áron bizonyítani szerettük volna a Rabócsi Ring irányába, hogy méltó a csapatunk a neves versenypálya és a tulajdonos, Rabócsi Tibor bizalmára. Sajnos a régi mondás ezúttal is beigazolódott, „nagy akarásnak nyögés lett a vége”. A Rabócsi Ringen megrendezett első gyorsasági szakaszon volt egy túlcsúszásunk, amiből szerencsétlenségünkre pályalevágás kerekedett mire visszanyertük az uralmat a kocsink felett. Ez a hiba az egész versenyünkre keményen rányomta a bélyegét, mert öt perc időbüntetést kaptunk érte. A büntetés jogosságát egy pillanatig sem vitattuk. A baj a mértékével van és ezzel rajtunk kívül még nagyon sokan nem értettek egyet. Aki ezt a szabályt, szabályalkotóként leírta szerintem még soha nem ült versenyautóban és nem tudja, hogy a futamokon rendszeresen tizedmásodpercekért folytatnak élet-halál harcot a versenyzőpárosok. Ezért egy ilyen, kb. 1 perc 40 másodperces időeredményeket hozó, nézőcsalogató show-n az öt perces időbüntetés kiszabását eléggé irreális mértékűnek érezzük. Ezzel akár egy egész versenyévadot is tönkre lehet tenni, nemhogy az adott versenyt. Érdemes lenne ezen elgondolkodnia az illetékeseknek. A szombati nap reggelére sikerült valahogy megbékélnetek a történtekkel, vagy csak elfogadtátok, ami történt, és mentetek előre? Nyilván nehéz volt, de elfogadtuk, mert nem tehettünk mást. Próbáltuk megtenni ellene, amit lehet, de a fellebbezés is úgy kezdődött volna, hogy fizessünk be 1000 Euro-t, az illetékeseken pedig nem azt láttuk, hogy lenne értelme fizetni akár egy fillért is. Többen is azt mondták, hogy ott a helyszínen, azonnal le kellett volna adnunk a menetlevelünket, de nem tüntettünk, sokba volt az ERC futam, igyekeztünk élvezni belőle inkább azt, amit lehet. Szombaton és vasárnap azért akartunk versenyezni, hogy jó részeredményeket tudjunk felmutatni a verseny végére. A pályabejáráson csak a szabályok adta lehetőségeket használtuk ki, pedig én mindössze öt kilométerre lakom az egyik szakasztól, ám még csak véletlenül sem mentem a környékére a verseny előtti hetekben. Így szerettük volna bebizonyítani, hogy kizárólag belső kamerás felvételekből is fel lehet készülni a gyorsaságikra. A szombati első gyorsasági szakaszon ez rögtön meg is mutatkozott, hiszen 15 másodpercet adtunk a magyar értékelés második helyezettjének, ismét abszolút időt autóztunk. Feküdtek nekünk ezek az igazi rallyepályák, itt nem kétsávos autópályán kellett tiltáson lobogni kilométereken át, hanem folyamatosan dolgoztunk, egyik kanyarból a másikba zuhantunk. A következő szakaszon vétettünk egy kicsi, de annál súlyosabb következménnyel járó hibát. Mindössze egyetlen centivel kellett volna csak több helyet hagynom egy betonelemnél, de sajnos hozzáértünk, eltört az egyik felnink, ami leütötte a lengéscsillapítóról a tartályt. Ez a hajszálnyi tévedés a szombati napunkat pecsételte meg. Ahhoz, hogy tudjuk folytatni a versenyzést a Korda Racing segítségét kellett igénybe vennünk, alkatrészt adtak nekünk a javításhoz, amiért óriási köszönettel tartozunk Korda Eriknek. A gátlóproblémák miatt jókora hátrányban futottunk neki a többiekhez képest, a nekünk már teljesen sötétben megrendezett második körnek. Ezt az ERC élmezőnye még nagyjából világosban abszolválta. Vasárnap reggelre valóban sikerült átlendülnünk minden rosszon, tét nélkül, fantasztikus eredménnyel kezdtük a napot. Az ERC mezőnyében abszolút második időt autóztunk Erdőbényén. A következő szakasz rajtjában biztonsági okokra hivatkozva kérvényeztük a két percre történő rajtolást az előttünk indulókhoz képest. Előttünk egy kétkerék meghajtású Abarth indult és már az előző, rövidebb pályán is majdnem utolértük. Nem hagyták jóvá a kérésünket. A saját időnkben rajtoltunk és hamar beigazolódott, amitől tartottunk. Utolértük az Abarth-ot és amikor kb. 100 méterre jártunk tőle, akkor váratlanul megdobált minket kavicsokkal, ezek pedig betörték a szélvédőnket. Ezzel a vasárnapot is elbuktuk, el kellett emelni a gázpedált, nem akartunk még nagyobb kárt csinálni. A versenyt abszolút elengedtük, és amiatt, hogy kizökkentünk a saját ritmusunkból a következő szakaszon még az árokba is becsúsztunk. A Skodánk megsérült, így annak ellenére, hogy itthon versenyezhettünk az európai élmenők között mégsem sikerült jó szájízzel zárni a Rally Hungary-t. Sokat vártunk önmagunktól, ami csak részben valósult meg, összességében sajnos ki kell mondanom azt, hogy csalódottak vagyunk. Egyszer fent, egyszer lent. Igazi hullámvasút volt ez a futam nekünk, mert a kiugróan szép eredmények mellé váratlan pofonok is társultak. Idén lesz még lehetőségetek a szépítésre, a Mikulás Rallye-n december elején. Már megjavítottuk az autót és át is építettük a Veszprém környéki murvás pályákra, készülünk a tesztre, mindenképpen ott leszünk a Mikulás Rallye-n. Nem mentünk még murván ezzel a kocsival, jó lenne már laza talajon is kipróbálni végre, és murvás tapasztalatokat szerezni vele. Az eredmény minket már nem igazán motivál, mert eléggé lemaradtunk a bajnokságban, ezért a stopper teljesen másodlagos lesz a Balaton partján. A fő csapásvonal számunkra a Mikulás Rallye-n a tanulás. Köszönjük együttműködő partnereinknek: East Motorsport Kft, CIKS Kft, ZÉG Kft, AURUM FRONS GRAND KFT, RabócsiRing Kft, Északmagyar Téglaipari Kft, BAZ Express Csomag Logisztika Hungary Kft, Magyar Trans Kft, Heda- Sped Kft, Tau- Trade Bt, Tóth-Szer Kft, Vári-Vill Kft, SoldoBau Mélyépítő Kft, UJGOLD Kft, SFT Spannsysteme Kft, Alu Casting Support Kft, Progast Kft, Por + Fém Kft, K-N Trans KFt, Sárospatak Város Önkormányzata, BIGPUSH Kft, Tiger Tools Kft, Juhász Média Kft, MUT Hungária Kft, ÁZRÁ Kft, ASAP Hungária Kft, Lotte Kft, RSZ- Kő Kft, HANKOOK Racing Tires- RTH Versenyabroncs Kft, MOL Racing Kft, Rapidnyomda – Salánki Gábor –