Ezüstérem az Int. Baranya Kupán

0

A 2019-es év úgy néz ki, nem adja könnyen a jó eredményeket a JG2 Racing Team versenyzői számára. A Baranya Kupán is megszenvedtek a srácok a célba érkezés sikerességéért.

Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdem a verseny után, ahol az előkelő abszolút második helyen ért célba a Tim Gábor – Timár Tamás ralipáros.

A pénteki napot egy abszolút második hellyel kezdték a Prológon a fiúk, majd a napot a „Vasas” szakaszon kategória negyedik hellyel zárták. Ezt az eredmény vártad tőlük?

– Kezdetben igen, gumit sem lehetett ideálisan választani, találomra ment mindenki. A lemaradás nem volt jelentős, megbeszéltük, hogy beosztjuk az autót, lőtávolon belül maradva. Így is volt, lassanként elég sokan kiestek, mi pedig kezdtünk gyorsulni. Az első nap végén minden jel biztató volt.

Szombatra maradt kilenc gyors három gyorsasági szakaszon. A „Hetvehelyi” gyorsot első idővel fejezték be. Meglepetésként érte ez a csapatot, vagy sem?

– Egyáltalán nem, tudtam, hogy ez fekszik nekünk. Miközben jó időt jöttünk, a többiek tartósan keresztbe verték egymást, igen jó kilátásaink voltak. Ügyesek voltak a legények, ahol kellett ott spóroltak, vagy éppen nyomták neki és ez így volt jó.

A harmadik gyorson aztán jött a fekete leves, elment a harmadik fokozat a sebváltóból. A szervizidő kevés volt orvosolni a hibát?

– Először is, otthon hagytuk a váltót és még alkatrészt sem tudtunk volna belőle kicsípni. Másodszor, az Adamnál mindent le kell bontani, hogy kicseréljük a váltót, erre az idő sem lett volna elég. Ha kikésünk 10 percet, rosszabbul járunk a mínusz 1 perccel. Megpróbáltunk állítani rajta, de sajnos nem hozott eredményt. Kiküldtük őket 3. fokozat nélkül, remélve, hogy nagyobb kárt nem csinál a váltó. Még a váltósnál van, nem tudjuk, mi a baja. Egy biztos, ez a váltó néha 3 évet is megy úgy, hogy csak a revízió miatt szétszedjük, de ezzel is inkább csak magunkat nyugtatjuk meg. Nem értem, ez az év ilyen.

A negyedik gyorstól végig a harmadik sebességi fokozat nélkül küzdötték magukat a fiaid a célig. Így is volt szakaszgyőzelmük Gáboréknak a hetvehelyi gyorson. Ezek szerint mélyről húz az Opel Adamka? Nem is kell szabályzásig kihúzatni? 

– Természetesen más, mint a többi R2-es. Tény, hogy 2-esbe ki kellett húzatni és nem is az volt a baj, hanem az, amikor 1-be rakta az automatika 4. helyett, akkor a motor nagyjából 10 és fél ezret forgott. Kérdés, hogy megviselte-e az új motort ez a helyzet. Amint lehet, revíziózzuk. Új motorra nincs se idő, se pénz. Most nagyon jól jött, hogy középen nyomatékos a motor és a fiúk a lendületből autózást is jól megoldották.

Gondolom nagy kő esett le a szívedről, amikor behozták a fiúk az Opelt a célba, ráadásként a második helyre.

– Örültem neki rettenetesen, de azt is tudtam, ismét sok munka lesz a géppel. Igaz, egyre jobban fogy az esélyünk a bajnoki címre, de minden lehetséges. Küzdünk becsülettel az utolsó percig. Ez egy technikai sport, ebben az évben a technikával volt gondunk.

Jó pár nap telt el a verseny óta. Sikerült megtalálni és orvosolni a hibát?

– Még nem, csupán sejtésünk van. Mivel van másik váltónk, ezért nem aggódok, legfeljebb nem a rövid kerül fel, hanem a hosszabb. A motor revíziónál viszont sokat nem tudunk tenni, kicserélgetünk némi alkatrészt, ennek az erőforrásnak kell teljesítenie a Salgó Rallyt.

Összességében, miként értékeled a Baranya Kupát teljesítő versenyzőpáros teljesítményét?

– Szerintem, amit ki lehetett hozni ebből a gépből, azt a fiúk kihozták. Ha valaki azt mondta volna a verseny előtt, másodikak lesztek, kibékültem volna vele. Természetesen reméltem az első helyet, ami szerintem reális is volt, de valljuk be, 3. fokozat nélkül irtó nehéz teljesíteni ezeket a gyorsokat. Elégedett vagyok a csapattal. Valljuk be, aki itt célba ért, az örülhetett, hiszen az indulók több mint fele kiesett. Azt gondolom, minden jól sikerült, annak ellenére, hogy a technika ördöge ismét beköszönt hozzánk. Ez az izgalmas verseny sem jöhetett volna létre reklám partnereink nélkül, akik: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Keveweld Kft., Boncz Kft, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu.

– Hajósi Miklós –

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…