Reméljük, gond nélkül behúzzuk!

0

Beszélgetés Farkas Kálmán csapatvezetővel a hétvégi Int. Baranya Kupa előtt.

A fiaid most egy nemzetközi versenyen, a Mitropa Kupa hatodik fordulóján vesznék részt, ami együtt kerül megrendezésre a Baranya Kupával.

 Az első versenynapon egy városi prológgal veszi kezdetét a Baranya Kupa. Itt minden oldalról jól látható lesz a kis Adamka. Ez beleszámít az értékelésbe, vagy nyugodtan meg meg lehet húzni a kéziféket és a látványos, nézőknek szóló autózás lesz a főszerepben?

– Nincs pontozva, de mérik az időt. A prológ nézőcsalogató, ezért mi is megteszünk mindent a nézők kiszolgálása érdekében. Nyilván lesz és kell is a látványos kézifék, pláne a visszafordítókban. Ebből a szempontból nem érdekes az idő, csak a látvány, a gumi illat és a benzingőz, ez erről szól. A reklámozó partnereink is maximálisan ki lesznek szolgálva.

A városi prológ után egy esti gyors vár rájuk a maga 11 kilométerével. Itt nagy előnyre lehet szert tenni, ha jól meg tudják nyomni a fiúk a gázt. Ez lesz a cél?

– Nem a nagy előny a cél, inkább az, hogy hamar rátaláljunk a tempóra, ott kell lenni az első három hely egyikén. Mi hagyományosan kicsit biztonságosan kezdünk, aztán ha minden jó, szépen jövünk fel. Azt gondolom, hogy az első gyorsnak pszichológiai szerepe van, hacsak nem kapunk sokat, egy-két másodperc nem nagyon számít.

Szombaton tíz gyorsasági szakaszon lesz lehetősége a Tim-Timár ralipárosnak a minél jobb idő elérésére. Mi lesz a csapatutasítás feléjük?

– Most mindenképp nyerni kell, mindegy hogyan. Okosan be kell osztani az erőnket, de a többi csapaton is múlik, mennyire kell feszíteni a tempót. Ez majd ott, a gyorsok között derül csak ki. Ha felveszik a fiúk a szokásos tempójukat, nem lesz okunk a szégyenkezésre, mert ez elegendően jó eredményt hoz, akár az első helyet is.

Tizenegyen lesznek Tim Gáborék előre láthatólag a kategóriájukban. Tudom, hogy a győzelem a cél mindig. Most is?

– Igen, azt szokták mondani, a célban van a cél. Mindenképp az az első amit szeretnénk, hogy bírja ki a gép technikai gond nélkül, hiszen már ránk férne Miskolc után egy kis siker. A helyszínen fog kiderülni, mennyire kell igyekezni. Ha 20-30 másodperccel vezetünk, nyilván átgondoljuk a taktikát és beosztással fogunk menni. Ez a népes táború kategória sem a Ludas Matyi vicclapot olvassa a versenyen. Tudom, hogy egy-két pilóta most nagyon be van indulva és a helyieket sem szabad elfelejteni. Azt gondolom, az első a tisztes helytállás, aztán ebből jönnie kell egy jó eredménynek. A legfőbb cél az, hogy az éves ponttáblázatban többet ne veszítsünk, mert akkor tényleg elszaladt az évünk. Gondolom, nem kell sok hozzá, hogy egyet előre lépjünk a tabellán, akkor bizakodóan nézhetünk a jövőbe. Ehhez pedig nagy köszönet a reklám partnereinknek, akik: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Keveweld Kft., Boncz Kft, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu.

 

– Hajósi Miklós –

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Autósport

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Monaco: A Forma-1-es versenyzők preferált lakcíme

Ha valaki egy kicsit is beleássa magát a Forma-1 elbűvölő világába, könnyen észreveheti, h…