Autósport Laza talajon, stabilan Közzétett 2019-07-04 0 Interjú Farkas Kálmán csapatvetetővel a Veszprém Rally előtt. Nyolcvan kilométer gyorsasági szakasz vár a fiaidra és az Opel Adamra a hétvégén, a Veszprém Rallyn. Tavaly rövidre sikerült ez a verseny Tim Gáborék számára, az idén mi a célotok a fiúkkal? – Az idén a TISZTES helytállás. Autógyilkos mindenki számára a Veszprém Rally, ez tény, ehhez kell mérni a taktikát. Be kell osztani az Adamot, hisz most nem tehetjük meg, hogy kiesünk. Mivel csak egy értékelhető murva tapasztalatunk van, ezért nem az abszolút első hely a cél, de azt gondolom, a tavalyi kategória hatodik helyet meg lehet felezni. Mindenesetre a mínuszolást már kihasználtuk, hacsak nem lesz meg a nyolc verseny és kettőt is el lehet dobni. Kislőd, Kislőtér, Várpalota. Ezeken a gyorsokon fognak küzdeni a sporttársakkal a fiaid. Mit gondolsz, melyik gyors nyeri el leginkább a tetszésüket? – Mivel a háromból csak egyet ismernek a fiúk, ezért nem lehet választani. Nekünk minden új, tanulni kell még és tapasztalatot szerezni. A gép beállításait sem tudjuk igazán személyre szabni, ezért a sokat kísérletezett gyáriak lesznek az alapok. Az biztos, mély talajra, emberfej nagyságú kiforgott sziklákra kell számítani, mert ez mindig is így volt Veszprémben. Bizonyára ugyanúgy nyomvályús lesz a pálya, ahogy az lenni szokott, plusz a bukkanók után kezelni kell a hason csúszást is. Mint csapatvezető tudom, hogy a kiesések okának legalább a fele az, hogy radírozzák a földet és már nem marad rugóút a „dob” után. Felemelni a hasát a maximumig nem lehet, mert ötödik telin instabil lesz az autó. Ezen tények között kell lavírozni és megtalálni az ideális beállításokat. Erre a versenyre át kellett állítani aszfaltról az Opel Adamot, ezen felül módosítottatok rajta? – Természetesen, új motor van benne, most járatom. Reméljük, lesz idő rendesen bekoptatni, egyelőre szépen muzsikál! A hivatalos Litéren lévő tesztre feliratkoztunk, ott pontosítjuk a beállításokat, amennyiben szükséges. Jelenleg a tavalyi, az ajánlott gyári, no meg a korábbi évek tapasztalatai alapján lőttük be a gépet. Mit üzensz a kilátogató szurkolóknak? – Hatalmas látvány lesz. Bár a paragrafusok szerint nem „LÁTVÁNYSPORT” és nem csapatsport, de ennél látványosabbat el sem tudok képzelni, te meg csak tudod, mennyire csapatfüggő ez a rally sport. Mindenkinek meg van a szerepe, ha valaki a navigátor ülésbe téveszt, könnyen a susnyásba kerülhetünk, de sorolhatnám a tankolózónást, a szerelőket vagy bárkit. A nézők biztosan jól fogják magukat érezni, ehhez már csak az kell, hogy kitapasztalják, merre viszi a port a szél. Innen köszönjük a felkészülési finisből is a reklám partnereink támogatását, akik: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Keveweld Kft., Boncz Kft, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu. – Hajósi Miklós –