Autósport Nehéz lesz az első futam… Közzétett 2018-03-22 0 Március végén az Eger Rally-val kezdődik a Rally szezon. Kronome Ákos autóversenyzőt kérdezem. Hozzászoktunk mostanában, hogy Skoda típusú rally autóval versenyzel. A verebek azt csiripelik, hogy az idén is marad a típus, de…. Megosztod a portálolvasókkal, ha milyen típusú is lesz a másik autó, miért is váltasz? Mit is tudhatunk a technikai paramétereiről? Mielőtt belecsapnánk a lecsóba, mesélj kérlek az elmúlt éveikről. – A versenyzés iránti vonzalom nem pár éve kezdődött… 1988-ban elvégeztem a Kesjár gokartiskolát és eldöntöttem, ha lesz rá lehetőségem, szeretném a versenyzést is kipróbálni. Persze, akkor a gokartban gondolkodtam.1996-ban vettem meg az első versenyautómat, egy Skoda 130-as kész versenyautót, ami sok éve egy garázsban állt. Ezzel az autóval kezdődött minden rally túrában. Közben rally másodosztályban navigáltam már 1995 óta. Ezzel az autóval nem lehetett másodosztályban menni az akkori szabályok miatt, ezért maradt a túra. 1997-ben a bajnokság fele versenyén indultunk, harmadikok lettünk. Úgy gondoltam, lehet értelme ennek az egésznek, de láttam a különbséget a két bajnokság között, a másodosztályban szerettem volna menni mindenképp, de ott nem lehetett ezzel az autóval…. Kénytelen voltam eladni, de szerettem volna menni rally2-ben, ezért 2000-ben vettem egy Ladát, nem volt más lehetőség. Itt kezdődött a ladás korszak 2007-ig. Soha nem volt Zsigulim, azt sem tudtam, mi ez. Saját magunk kezdtük fejleszteni, tapasztalataink alapján, 2001-ben már a másodosztályban mentünk. Meg kellett tanulnunk, ezt az egészet. Versenyről versenyre, egyre jöttek a jobb helyezések, volt értelme csinálni. 2002-ben A csoportot és kategóriát nyertünk. 2003-ban A csoport és kategória győzelemmel zártunk ismét és az abszolút 2-ikok lettünk azonos ponttal az elsővel. A több jobb helyezés döntött. 2005-től az első osztályban nyomtuk. Nagyon szép évek voltak ezek. 2008-tól megépítettünk egy 1.4-es Fabiát, ezzel versenyeztünk ORB-ben 2017-ig. Sok szép eredményt értünk el vele. 2018 a váltás éve nálam. Új versenyautóval vágunk neki az évnek, egy Fabia R2-essel. Nekem a szívem mindig a Skodához húzott, ezért is ez a választás. Elképesztően jó autó, a futóműve szenzációs. A teljesítménye a szabályok miatt hasonló a többi R2-es autóéhoz, a súlya is megegyezik. A motor 185 lóerős. Az Eger Rally-n ki fog neked navigálni, mit is vársz el egy navigátortól, lesz-e teszt neked a nyitófutam előtt? – Idén 2015-ös navigátorommal, Molnár Zsoltival fogunk versenyezni. Ő nagyon profi és kíméletlenül megmondja, ha lassú vagyok, de ez kell ahhoz, hogy fejlődjek. Eger előtt mindenképp kell tesztelnünk, így nem lehet elrajtolni, csúnya vége lenne… Mit is vársz el az új autótól és magatoktól az Eger Rally-n? – Először is meg kell tanulnom az autót, erre rá fog menni pár verseny. Nehéz lesz az első futam, nem lenne szabad az időket nézni, de hát versenyzők vagyunk… Vissza 1még15 Következő Kronome Ákos – Molnár Zsolt Skoda Fabia R2 – East Motorsport Kft. Credobus – Aquaprofit Eger Rallye 2018.03.23-25. Köszönjük partnerünknek, a Mentes és Társai KFT-nek az együttműködést! – Hajósi Miklós –