Két jelentés szerint Moszkva 2016-ban a közösségi médiában befolyásolta az amerikai elnökválasztást

0

A 2016-os amerikai elnökválasztás idején Moszkva feltételezhetően valamennyi közösségi médiumot igénybe vette a választás befolyásolására – állítja két jelentés, amelyből hétfőn kerültek nyilvánosságra részletek az amerikai sajtóban.

A jelentések az amerikai szenátus hírszerzési bizottságának megrendelésére készültek, a Google, a Facebook, a Twitter, az Instagram és más közösségi médiumok adatainak felhasználásával, és tartalmukat, valamint a következtetéseket a bizottság a héten tárgyalja meg. Ezt követően nyilvánosságra hozza a jelentések teljes tartalmát is.

Az egyik jelentést a texasi Austinban lévő New Knowledge nevű kiberbiztonsági cég állította össze a Columbia Egyetem és a számítástechnikai kutatásokkal foglalkozó Canfield Csoport együttműködésével, a másik jelentés pedig a nagy-britanniai Oxford Egyetemen készült a közösségi média elemzésével foglalkozó Graphika cég közreműködésével.
“Változatlanul aktív beavatkozás tapasztalható több platformon is” – írja a New Knowledge jelentése, amely azt állítja, hogy az orosz internetes kampány jelenleg is tart, és jelenleg Bassár el-Aszad szíriai elnök népszerűsítésével Szíria és a szíriai konfliktus ügyében próbálja meg befolyásolni az amerikai közvéleményt.
Mindkét jelentés szerint a 2016-os amerikai elnökválasztást befolyásolni szándékozó orosz kampányt a szentpétervári Internet Research Agency nevű vállalat irányította, amely az orosz elnök, Vlagyimir Putyin barátjaként számon tartott üzletember, Jevgenyij Prigozsin tulajdonában van. Prigozsin és a vállalat mintegy tucatnyi alkalmazottja ellen februárban a Robert Mueller vezette különleges bizottság vádat emelt az amerikai választásokba történt beavatkozás miatt. A Mueller irányította bizottság a Donald Trump elnökválasztási kampánycsapata munkatársai és oroszok közötti esetleges összejátszást vizsgálja.
A két jelentés szerint az orosz számítógépes szakemberek a különböző közösségi oldalakon hamis profilokat hoztak létre, de nemcsak a Facebookon, a Twitteren és az Instagrammon – amely eddig is tudott volt -, hanem a YouTube, a Tumblr, a Reddit, a Pinterest a Vine és a Google+ platformjain is. Külön célba vették az amerikai fekete közösségeket, kihasználva az Egyesült Államokban meglévő faji feszültségeket. A közösségi oldalak egy része Donald Trump jelöltségét támogatta, másik részük Hillary Clinton demokrata párti vetélytársát, Bernie Sanderst népszerűsítette – állítják a jelentések.
Az amerikai szenátus a múlt évben többször tartott meghallgatást az orosz beavatkozási kísérletekről, és az új jelentések lényegében megerősítik az ezeken elhangzott megállapításokat.

 

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Külföld

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ezt már olvasta?

A holland parlament nem engedélyezné hogy az egyházi iskolák elutasítsák az LMBTIQ diákokat

A holland parlament képviselőinek többsége támogatja azt az indítványt, amely nem engedné …