Évente több száz millió forintra rúg a hamisított autóipari termékek értéke, az ilyen áruk a közlekedők életét is veszélyeztethetik – mondta Teleki József ezredes, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója szerdán Budapesten, a hamisítás elleni világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Megjegyezte, hogy a hamisítás világszerte minden termékkört érint, összesített globális értéke a több száz millió eurót is elérheti évente. Közölte, nyáron főleg a hamisított napszemüvegek kerülnek forgalomba, illetve világszerte nagy mértékben hamisítanak például luxuscikkeket és szoftvereket. Hozzátette, a NAV tapasztalatai szerint az exportforgalomban ritkán fordulnak elő ilyen cikkek, a behozott termékek között viszont gyakoriak: 2013-ban az Európai Unióba érkező áruk 5 százaléka volt hamis, értékük csaknem 85 millió euróra rúgott. Budapest, 2017. június 7.Lefoglalt, megsemmisítésre váró felnik Budapesten, a Mü-Gu Kft. telephelyén 2017. június 7-én. Évente több száz millió forintra rúg a hamisított autóipari termékek értéke – közölték a Nemzeti Adó- és Vámhivatal sajtótájékoztatóján, amelyet a hamisítás elleni világnap alkalmából tartottak.MTI Fotó: Illyés Tibor Teleki József hangsúlyozta, a hamis termékek csak látszólag olcsók, ráadásul az általuk okozott károk nem csak a gazdaságot veszélyeztetik: becslések szerint Magyarországon több mint 10 ezer munkahely szűnt meg illegálisan előállított áruk miatt. A NAV ezredese szerint az internetes kereskedelem jelentősen megkönnyíti a hamis termékek forgalmát, amely így évről-évre egyre jelentősebb és általában a szervezett bűnözői csoportokat juttatja bevételhez. A rendezvényen Marótiné Koczur Györgyi, a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai Egyesületének elnöke kiemelte, a hamis járműipari termékek súlyos biztonsági kockázatokat rejthetnek, amivel a hamisítók rendszerint nem törődnek. Hangsúlyozta, hogy szükség van a közlekedési jogszabályok módosítására, mivel az ilyen alkatrészek, szoftverek forgalmazóinak felelősségét, az általuk forgalmazott termékek szerepét nem vizsgálják a baleseteknél.