Közeleg a hosszú hétvége – Eger a legnépszerűbb

0

A szállodák forgalmában éppúgy rekordokat hozhat a közelgő húsvét, mint az élelmiszerláncok és a játékboltok értékesítésében. Eger, a főtt sonka és az építőjáték a legnépszerűbb – írja a Világgazdaság.

A magyarok 90 százaléka örül a nagypéntek munkaszüneti nappá nyilvánításának a Szallas.hu kutatása szerint. Sokan ki is használják a hosszúra nyúlt ünnepi hétvégét, a tavalyi húsvéthoz képest időarányosan két és félszeres a foglalások száma. A vendégek harmada hotelben kapcsolódik ki, amit népszerűségben a vendégház, az apartman és a panzió követ.

Az átlagos foglalási érték 49 667 forint, minden negyedik honfitársunk SZÉP-kártyával egyenlíti ki a számlát.

Az előfoglalások alapján Eger a favorit, de Hajdúszoboszló, Budapest, Gyula és Siófok is igen keresett. Mészáros Judit, a Szallas.hu marketingmenedzsere szerint, mivel a négy egybefüggő munkaszüneti nap már a környező országokat is elérhetővé teszi, a külföldre irányuló magyar forgalom is nagyot ugrott idén, több mint a háromszorosa a tavaly húsvéti értéknek.

Az év második legkiemelkedőbb időszaka a húsvét a magyar játékpiacon, a vásárlóikosár-érték ilyenkor 4-5 ezer forint között alakul – közölte lapunkkal a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex. Összehasonlításképp az Egyesült Királyságban 10 ezer, az Egyesült Államokban 8-9 ezer, Lengyelországban pedig 2-3 ezer forint értékben kapnak ajándékot a gyerekek, Varsóban nagyobb hagyománya van a gyermeknapi meglepetéseknek.

Borhi János ügyvezető szerint

az éves forgalom akár 15 százalékát is realizálhatják húsvét előtt az üzletekben és a webáruházban.

Tekintve, hogy a Formatex árbevétele tavaly meghaladta a 4,6 milliárd forintot, közel 700 millió forintról lehet szó. A játékforgalmazó 1000 fős saját felmérése szerint a magyar szülők 42 százaléka építőjátékokat vásárolna legszívesebben húsvétra, hasonlóan népszerű az ügyességi és a sportjáték (36,5 százalék) és a kézműves- és barkácsjáték (34,5).

a boltokban pedig tarol a főtt sonka:

az egész éves eladási forgalom 92 százalékát a húsvéti időszakban realizálták a termékből a boltok – közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle –, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A húsvéti bevásárlások háromnegyede a diszkontokra, szuper- és hipermarketekre jut. A sonka kiskereskedelmi forgalma tavaly márciusban és áprilisban meghaladta a 7 milliárd forintot, ami 2 százalékkal magasabb 2015 azonos időszakának értékesítési adatainál.

Meghatározó az édességeladás is: egy éve ilyenkor 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk 3,5 milliárd forint értékben. Csak csokitojásból több mint másfél milliót, egyéb csokifigurából további egymillió darabot értékesítenek az Auchan áruházak a húsvéti szezonban – a hagyományos csokitojás mellett a kínálatban a Star Wars-os vagy MotoGP-s csokitojások is megjelennek majd.

A Nielsen felmérése szerint

a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát tejcsokoládéra költik.

A nugát piacrésze folyamatosan csökken, 4 százalékon áll, az étcsokoládét pedig a vásárlók 6 százaléka favorizálja.

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Életmód

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

A hideg- és melegvizes magasnyomású mosó közötti különbség. Melyiket érdemes választania?

A magasnyomású mosóknak több típusa ismert, melyet elsődlegesen két csoportba tudunk oszta…