Ezeket a sportokat az egész család űzheti

0

Amennyiben új hobbit keresel, amit az egész család együtt gyakorolhat, érdemes a sportolással kezdeni. Több olyan szuper mozgásfajta létezik, amelyek nem csak egészségesek, de szórakoztatóak is.

Az alábbi sportok nagyon jó időtöltési programok lehetnek egy-egy hétvégi napon:

  • Úszás: kitűnő sportág, amely jótékony hatással van a szív-és érrendszerre. Ezen kívül pedig az egész testet karban tartja, főleg a hátizmokat. Ráadásként külön jó, hogy bármelyik évszakban csobbanhatunk a medencébe, és már kezdhetjük is a tempózást.
  • Tenisz: óránként legalább 600 kalóriát égethetünk el teniszezés közben, sőt a folyamatos sprintek és adogatások különösen nagymértékben fejlesztik az izmokat és az állóképességet egyaránt. A nagy ütések, szervák és röpték után azonnal vissza kell helyezkedni középpályára, így tehát valóban folyamatos és állandó mozgásban van egy teniszező. A teniszt sokan nézni is szeretek, és online sportfogadás is köthető rá.
  • Evezés: az evezés szuper családi program lehet, amelyet mindenki élvezhet. Továbbá talán ez a legveszélytelenebb sportág, amelynek egyik nagy előnye, hogy a természetben lehet folytatni.
  • Squash: ez egy kitűnő edzésfajta, amely javítja és növeli az állóképességet, valamint elképesztő mennyiségű kalóriát lehet elégetni segítségével. Nem mellesleg pedig rendkívül izgalmas labdameneteket lehet produkálni.
  • Kosárlabda: több pozitív tulajdonsággal bír a családok tekintetében is, ilyen például a stresszcsökkentő, vagy az önbizalom-növelő hatása. Ezeken túl pedig fejleszti a tér érzéket, a döntéshozó képességet, és nem mellesleg folyamatosan javítja és segíti a koordinációs készségeket. Gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szuper kikapcsolódás. Internetes sportfogadás is köthető rá.
  • Biciklizés: a közös biciklizés egyszerű módon kivitelezhető, hiszen nem igényel túl sok felszereltséget. Általában a gyerekek nagyon élvezik a szabadlevegőn történő kötetlen tekerést, és a felnőttek számára pedig igen jó kardióedzésnek számít.
  • Futás: a közhiedelemmel ellenkezőleg, a futás nem csak a fiatalok számára ajánlott sport. Bármelyik korosztály számára kedvező, pozitív hatással lehet a kocogás, természetesen mindenkinek a maga tempójában. Aki rendszeresen, sokat és hosszú távon fut, annak kevesebb eséllyel alakulhat ki csontritkulás vagy izomfájdalom. A fizikai pozitívumok és előnyök mellett fontos tudni, hogy mentálisan is kifejezetten jótékony hatással bír az emberi pszichére.
  • Röplabda: a labdás sportok között a röplabda az egyik legizgalmasabb, amit ráadásul akár otthon a kertben, vagy egy parkban is játszhatunk együtt a család tagjaival. Háló nélkül is szuper, hiszen önmagában a passzolgatás is megmozgatja az izmokat.
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Életmód

Ezt már olvasta?

Már vár a nyár! – Gyerektáborok jövőre is

Szórakoztat, kikapcsol, élményekkel tölt fel, miközben hasznos ismereteket is ad – mindezt…