Ezeket a sportokat az egész család űzheti

0

Amennyiben új hobbit keresel, amit az egész család együtt gyakorolhat, érdemes a sportolással kezdeni. Több olyan szuper mozgásfajta létezik, amelyek nem csak egészségesek, de szórakoztatóak is.

Az alábbi sportok nagyon jó időtöltési programok lehetnek egy-egy hétvégi napon:

  • Úszás: kitűnő sportág, amely jótékony hatással van a szív-és érrendszerre. Ezen kívül pedig az egész testet karban tartja, főleg a hátizmokat. Ráadásként külön jó, hogy bármelyik évszakban csobbanhatunk a medencébe, és már kezdhetjük is a tempózást.
  • Tenisz: óránként legalább 600 kalóriát égethetünk el teniszezés közben, sőt a folyamatos sprintek és adogatások különösen nagymértékben fejlesztik az izmokat és az állóképességet egyaránt. A nagy ütések, szervák és röpték után azonnal vissza kell helyezkedni középpályára, így tehát valóban folyamatos és állandó mozgásban van egy teniszező. A teniszt sokan nézni is szeretek, és online sportfogadás is köthető rá.
  • Evezés: az evezés szuper családi program lehet, amelyet mindenki élvezhet. Továbbá talán ez a legveszélytelenebb sportág, amelynek egyik nagy előnye, hogy a természetben lehet folytatni.
  • Squash: ez egy kitűnő edzésfajta, amely javítja és növeli az állóképességet, valamint elképesztő mennyiségű kalóriát lehet elégetni segítségével. Nem mellesleg pedig rendkívül izgalmas labdameneteket lehet produkálni.
  • Kosárlabda: több pozitív tulajdonsággal bír a családok tekintetében is, ilyen például a stresszcsökkentő, vagy az önbizalom-növelő hatása. Ezeken túl pedig fejleszti a tér érzéket, a döntéshozó képességet, és nem mellesleg folyamatosan javítja és segíti a koordinációs készségeket. Gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szuper kikapcsolódás. Internetes sportfogadás is köthető rá.
  • Biciklizés: a közös biciklizés egyszerű módon kivitelezhető, hiszen nem igényel túl sok felszereltséget. Általában a gyerekek nagyon élvezik a szabadlevegőn történő kötetlen tekerést, és a felnőttek számára pedig igen jó kardióedzésnek számít.
  • Futás: a közhiedelemmel ellenkezőleg, a futás nem csak a fiatalok számára ajánlott sport. Bármelyik korosztály számára kedvező, pozitív hatással lehet a kocogás, természetesen mindenkinek a maga tempójában. Aki rendszeresen, sokat és hosszú távon fut, annak kevesebb eséllyel alakulhat ki csontritkulás vagy izomfájdalom. A fizikai pozitívumok és előnyök mellett fontos tudni, hogy mentálisan is kifejezetten jótékony hatással bír az emberi pszichére.
  • Röplabda: a labdás sportok között a röplabda az egyik legizgalmasabb, amit ráadásul akár otthon a kertben, vagy egy parkban is játszhatunk együtt a család tagjaival. Háló nélkül is szuper, hiszen önmagában a passzolgatás is megmozgatja az izmokat.
Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Életmód

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Őrizd meg az egészségedet otthoni munka során is!

Mielőtt azt gondolnád, hogy otthoni számítógépes munkának csak előnyei vannak, gondolj bel…