A napi meditáció előnyei

0

A napi meditáció hatékony eszköz a stresszkezeléshez, a szorongás csökkentéséhez és ahhoz, hogy kiegyensúlyozottabbá tegye az életét. Emellett kiváló módja a tudatosság gyakorlásának és a technológiától való függőség csökkentésének is.

Könnyen beleeshetünk abba a csapdába, hogy azt gondoljuk, hogy keresztbe tett lótuszülésben vagy más speciális testhelyzetben kell ülnünk ahhoz, hogy sikeres legyen a meditáció, de ez nem mindenkire igaz. Valójában bármilyen kényelmes testhelyzetben való ülés, amelyben a legjobban érzi magát, hasznos lehet.

Akár egy széken ülsz, akár a hátadon fekszel, a gerinc egyenes tartása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a meditáció kényelmes legyen. Próbálja meg elkerülni az előre dőlést, ami megnehezítheti az ellazulást és a meditatív állapot elérését.

A legjobb hely a meditációra egy csendes, privát helyiség, távol a mindennapi élet zavaró tényezőitől. Az is fontos, hogy olyan időpontot határozz meg, ami neked megfelel. Ez segíteni fog abban, hogy szokást alakítson ki, és elkötelezett maradjon a gyakorlás mellett.

Kezdje minden nap egy kis idővel. Ez ideális módja annak, hogy meglássa, milyen érzés a meditáció, és ha tetszik, akkor lassan növelje a meditációk hosszát.

A következetesség kulcsfontosságú az új szokások kialakításához, és ez alól a napi meditáció sem kivétel. Ha következetes időt és helyet választ a meditációhoz, az automatikussá teheti a folyamatot, és gyorsabban és mélyebben indíthatja el az elméjét arra, hogy meditatív állapotba kerüljön.

Válasszon egy csendes, kényelmes helyet a meditációhoz, és mindenképpen hagyja hátra a telefonját. Ha gyermekei, házastársa vagy lakótársai a közelben vannak, tudassa velük, hogy néhány percet egyedül kell meditálnia, és ne zavarják meg.

A reggeli meditáció különösen népszerű, de a nap bármely szakában jó választás lehet. Függetlenül attól, hogy milyen időpontban dönt a meditáció mellett, hasznos, ha nem felejti el, miért akarja csinálni.

Használjon időzítőt, hogy segítsen összpontosítani és nyomon követni a fejlődését. Használhatja az okostelefonját, vagy egy digitális időzítő alkalmazást, hogy nyomon tudja követni, mennyi ideig meditáltál.

Jobb hangulat és együttérzés
Tanulmányok kimutatták, hogy a meditáció növeli az együttérzés, a kedvesség és az empátia érzését. Ez összefüggésbe hozható a jobb kapcsolatokkal és az érzelmi egészséggel, valamint a stressz csökkenésével.

Bár a napi meditáció eleinte ijesztő lehet, érdemes próbálkozni vele mindenkinek, aki javítani akar a mentális és fizikai egészségén. Nem kell, hogy hosszú, elhúzódó folyamat legyen, és már napi öt perccel is elkezdheti.

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Életmód

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Így válasszunk szőnyeget az otthonunkhoz

Segítünk, melyik helyiségben milyen szőnyeg a legjobb választás.  Lépett már olyan szobába…