A MÁV jegyvizsgáló példája követésre méltó

0

Mostanában sokat utazom vonattal Ajka – Budapest – Ajka útvonalon. 2022. október 6-án a Déli-pályaudvarról 12 órakor induló Bakony IC vonatot fogtam ki, és a kétórás úton végig kellemes meglepetésben volt részem a jegyvizsgáló jóvoltából.

Az ember élete során kevés olyan emberrel találkozik, akinek a nevét, ha leírná, nagybetűvel hozzátehetné azt a szót: EMBER! Polgár Tamás, a MÁV Területi Személyszállítási és Vontatási Igazgatóság Szombathely, Celldömölk telepállomásának vezető-jegyvizsgálójának munkáját figyelhettem meg. A hangos utastájékoztatása rendkívüli volt: minden állomás előtt udvariasan, kedvesen, érthetően, részletesen informálta a vonat utasait. Elmondta az átszállási lehetőségeket, megköszönte a felszálló és leszálló utasoknak, hogy a vasutat választották, sőt, még a szembejövő vonat késése miatt is elnézést kért, hogy három perccel később tud indulni a szerelvény. Látszott rajta, hogy emberség, emberszeretet, segítőkészség, udvariasság és magas fokú szerénység él benne munkája és utasai iránt. Mindenkihez volt egy-egy kedves szava, s ha kérdeztek tőle, türelmesen válaszolt. És ez nyilván minden munkanapján így van.

Mit mondjak: nagyon meglepődtem. Bár így szeretek meglepődni, hiszen jól esett az udvariasság, az emberi hang! Tapasztalhattam, hogy így is lehet egy vonaton viselkedni a MÁV alkalmazottnak! Vagy talán így kell! Polgár Tamás igényességével, utasközpontú gondolkodásával hatalmas többletet tett hozzá az utasok hangulatához, az utazás minőségének javításához. Ezek a tulajdonságok jelentik azt, hogy értékükön kezeljük a jegyvizsgálókat, munkájukat megbecsüljük és elismerjük! Ez a magatartás megerősödött bizalmat jelent a MÁV dolgozói iránt! Bebizonyosodott, hogy a kedvesség, az emberség minden esetben a leghatásosabb „gyógyszer” az utasok számára!

Lám, az emberek a saját példájukon tudják értékelni az ilyen cselekedetet. Ezért nekünk – utasoknak – sem szabad megfeledkezni arról, hogy a kedvességet kedvességgel, a mosolyt mosollyal kell megköszönni, és feltétlen bizalommal kell lennünk az ilyen vasúti dogozók iránt! Mert az ilyen vasutasok lelkiismeretessége tartja fenn a jelenlegi MÁV-ot. Tehát a munkájukért az emberi érzés, ami kialakult bennem: az elismerés, a hála, a köszönet – szeretettel és bizalommal kiegészítve!

Polgár Tamás vezető-jegyvizsgáló példája igazán követésre méltó a többi kalauz számára is. Bizonyította, hogy tevékenysége nem allűrök, hanem szolgálat és nem szolgai munka kérdése! Így kell: felelősen, őszintén, szerényen, az utasokkal kialakított kölcsönös bizalommal! Soraimmal igyekeztem kifejezni nagyrabecsülésemet kedvességgel, türelemmel, sugárzó jóindulattal és kimagasló szerénységgel végzett munkájáért!

Tollár Sándor

Ajka

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Belföld

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Minőség és elegancia az íróasztalok világában

Napi közel nyolc órát töltünk mellette – nem is csoda, hogy íróasztalból a csúcsminő…