BKK-jegyértékesítés – A T-Sysytems együttműködik a főpolgármester által kezdeményezett vizsgálatban

0

A T-Systems Magyarország maximálisan együttműködik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) e-jegy értékesítési projektje ügyében indított vizsgálatban, minden információt megad ehhez, és a cégen belül sem fognak elmaradni a szükséges lépések – ígérte Kaszás Zoltán, a társaság vezérigazgatója szombaton a Facebookon megjelent nyilatkozatában, ahol egyben bocsánatot kért a kialakult helyzet miatt.

A BKK az online értékesítési rendszere által nyújtott szolgáltatások péntek óta nem voltak elérhetők az informatikai rendszert ért sorozatos támadások miatti leterheltség következtében.
Kaszás Zoltán leszögezte, hogy az online értékesítési rendszer – a megrendelő BKK-val közös – komoly erőfeszítések miatt jött létre, elismerte ugyanakkor, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások. Közlése szerint jelenleg a rendszer leginkább az internetszolgáltatói oldalon tapasztalható támadásoknak van kitéve.
A vezérigazgató a beérkező jelzések alapján feltárt hiányosságok kapcsán munkatársai szakmai elkötelezettségét hangoztatta, hogy a problémákat elhárítsák, kijelentve, hogy az ismert problémákat már javították, és folyamatosan dolgoznak azon, hogy a rendszer még biztonságosabb, megbízhatóbb legyen.
Kaszás Zoltán ismét megerősítette, hogy cégének kötelessége volt feljelentést tett a rendőrségen azt követően, hogy egy fiatalember a rendszert feltörte, majd az általa felfedezett hibát a BKK-nak jelezte. A T-Systems Magyarország vezetője jelezte: amennyiben a fiatalember etikus magatartása bebizonyosodik, felajánlják számára a jövőbeni együttműködés lehetőségét.
Kaszás Zoltán szerint az eset rávilágított arra, hogy Magyarországon az etikus hackerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat és konszenzus sem. Eljött az ideje, hogy Magyarországon erről a tevékenységről a társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei – mutatott rá a vezérigazgató. Jelezte, hogy a T-Systems Magyarország ezzel kapcsolatos kezdeményezésekkel áll elő a közeli jövőben.
A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. A BKK másnap közleményt adott ki arról, hogy a rendszer „sikeres bevezetését és rendeltetésszerű használatát folyamatos informatikai támadással próbálják befolyásolni”. Sajtóhírek szerint ugyanis az informatikai rendszer könnyen feltörhető, így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehet jegyet, bérletet venni.
Pénteki sajtóhírek szerint csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát.
A T-Systems Magyarország és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek este közös állásfoglalásban tájékoztatott arról, hogy
a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett. Ebben jelezték: értesülésük szerint a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jó szándékkal járt el.

Töltsön be több kapcsolódó cikket
Még több betöltés Belföld

Vélemény, hozzászólás?

Ezt már olvasta?

Elismerés és köszönet az ajkai Tó Vendéglő kollektívájának

Amikor a közelmúltban kétszer is, tavaly szeptemberben újságíró kollégám és barátom temeté…