Életmód A magyar családok jelentős része túlköltekezik karácsonykor egy felmérés szerint Közzétett 2017-12-04 0 A magyarok közel 40 százaléka érzi úgy, hogy többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megtehetné, de jellemzően nem hitelből finanszírozzák azokat – derült ki a Intrum Justitia novemberben készített európai fogyasztói fizetési jelentéséből. Az MTI-nek eljuttatott jelentés szerint a karácsonyi túlköltekezés nem magyar sajátosság, hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is. Az európai átlaghoz hasonlóan a magyarok sem kölcsönből vásárolják meg az ajándékokat, 10-ből csak 2 magyar vesz fel kölcsönt a nagybevásárláshoz. A karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, amelynek hatása januárban érződik. A magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap, míg a 18-24 évesek 30 százaléka vélekedik így, addig az 50 évnél idősebb korosztályból minden második ember. A kutatás szerint egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: a megkérdezettek több mint fele állította, hogy az egy évvel korábbihoz képest ma már nagyobb részben webes felületen intézi költéseit. A válaszadók harmada az internetes kereskedés egyszerűsége miatt többet vásárol, ugyanakkor szintén minden harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne. A magyar adat az európai átlag alatt van, a többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada. A követeléskezelő vállalatcsoport évente elkészíti az európai fogyasztói fizetési jelentést, az idei kutatásban 24 európai ország több mint 24 ezer állampolgára vett részt, köztük 1006 magyar.